مذاکرات هسته ای
زمان توافق هسته ای رسید | متن توافق آماده است و منتظر امضای دو طرف است ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

زمان توافق هسته ای رسید | متن توافق آماده است و منتظر امضای دو طرف است

تحلیلگر ارشد سیاسی گفت اگر ایالات متحده پرونده‌های ادعایی علیه ایران را در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ببندد و متن توافق هسته‌ای را بپذیرد، ایران مایل به امضای آن خواهد بود.

اعلام جنگ اسرائیل علیه توافق با ایران/ آمریکا: منتظر پاسخ ایران هستیم/ هشدار بورل درباره عدم توافق در روزهای آینده/ نامه ۱۵ سازمان آمریکایی به بایدن برای توافق با ایران ۰۶ شهریور ۱۴۰۱

اعلام جنگ اسرائیل علیه توافق با ایران/ آمریکا: منتظر پاسخ ایران هستیم/ هشدار بورل درباره عدم توافق در روزهای آینده/ نامه ۱۵ سازمان آمریکایی به بایدن برای توافق با ایران

پس از پاسخ ایران به متن پیشنویس اتحادیه اروپا برای احیای برجام، روز چهارشنبه هفته گذشته نیز ایالات متحده آمریکا پس از گمانه زنی های فراوان، پاسخ خود را به اتحادیه اروپا ارسال کرد. پاسخی که به دست ایران رسید و اکنون تهران در حال بررسی پاسخ ایالات متحده است. در همین رابطه، خبرها حاکی از آن است که ایران تا روز جمعه پاسخ آمریکا به نظرات اخیر خود را بررسی خواهد کرد.

مذاکرات هسته‌ای در فاز نهایی؟ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

مذاکرات هسته‌ای در فاز نهایی؟

مذاکرات درو تندتری پیدا کرده و به نظر می‌رسد به پایان خود نزدیک شده است. در این میان، وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای با ایران به «فاز نهایی» رسیده، عنوان کرد که احیای برجام منطقه را امن‌تر می‌کند.