حقوق و دستمزد
فوری، جلسه دستمزد کارگران بار دیگر برگزار می‌شود؟ ۰۵ شهریور ۱۴۰۲

فوری، جلسه دستمزد کارگران بار دیگر برگزار می‌شود؟

وارد شهریور ماه شده‌ایم اما تصویر واقعی اقتصاد ایران موجب شده تا کماکان انتقادات به رقم دستمزد کارگران ادامه داشته باشد.

ابلاغ اصلاحیه بخشنامه حقوق | حداقل حقوق کارمندان چقدر شد؟ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲

ابلاغ اصلاحیه بخشنامه حقوق | حداقل حقوق کارمندان چقدر شد؟

اصلاح تصویب‌نامه موضوع تعیین ضریب حقوق کارمندان، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، قضات و بازنشستگان کشوری و لشکری در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شد.

حداقل حقوق، دستمزد و مزایای سال ۱۴۰۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲

حداقل حقوق، دستمزد و مزایای سال ۱۴۰۲

حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ توسط شورای عالی کار روزانه مبلغ  ۱,۷۶۹,۴۲۸  ریال اعلام شد. با احتساب بن کارگری به مبلغ   ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال و حق مسکن به مبلغ   ۹,۰۰۰,۰۰۰  ریال، پایه حقوق وزارت کار  بدون احتساب هر گونه مزایا و بدون کسر مالیات و حق بیمه در یک ماه سی روزه برابر با  […]

حداقل حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ مشخص شد + جزییات ۲۹ اسفند ۱۴۰۱

حداقل حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ مشخص شد + جزییات

حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ تعیین شد. جلسه شورایعالی کار برای تعیین دستمزد سال آینده، که از ساعت ۱۹ روز گذشته تا ۱.۳۰ بامداد امروز (۲۹ اسفند) تداوم داشت، به کار خود پایان داد.

در جلسه ۱۵ ساعته تعیین دستمزد، دولتی‌ها با یک بی‌اخلاقیِ بزرگ عدد ۱۳ میلیون و ۹۰هزار تومان به عنوان عدد مورد توافق در خصوص سبد معیشت را کنار زدند / آن‌ها سپس با ارائه یک فرمول کاملا جدید، به عدد ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیدند / ما به هیچ عنوان این رقم را نپذیرفتیم و نخواهیم پذیرفت / گروه کارگری جلسه را ترک کرد، اما بعد از ورود وزرای صمت و اقتصاد و با پادرمیانی، به جلسه برگشت ۲۸ اسفند ۱۴۰۱

در جلسه ۱۵ ساعته تعیین دستمزد، دولتی‌ها با یک بی‌اخلاقیِ بزرگ عدد ۱۳ میلیون و ۹۰هزار تومان به عنوان عدد مورد توافق در خصوص سبد معیشت را کنار زدند / آن‌ها سپس با ارائه یک فرمول کاملا جدید، به عدد ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیدند / ما به هیچ عنوان این رقم را نپذیرفتیم و نخواهیم پذیرفت / گروه کارگری جلسه را ترک کرد، اما بعد از ورود وزرای صمت و اقتصاد و با پادرمیانی، به جلسه برگشت

ایلنا: رئیس کارگروه مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: در جلسه شورایعالی کار، بی‌اخلاقیِ بزرگی اتفاق افتاد؛ دولتی‌ها با یک فرمول کاملا جدید که خارج از رویه‌ی سالهای گذشته شورایعالی کار بود، به عدد ۷ میلیون و نهصد هزار تومان رسیدند.

دستمزد سال گذشته چند درصد هزینه‌های کارگران را جبران کرد؟ ۰۸ مهر ۱۴۰۰

دستمزد سال گذشته چند درصد هزینه‌های کارگران را جبران کرد؟

نتایج یک پژوهش نشان می دهد که حداقل دستمزد سالانه کارگران در سال ۱۳۹۹ نسبت به متوسط هزینه سالانه یک خانوار شهری ۳۵ درصد و یک خانوار روستایی ۶۴ درصد بوده است.