برنامه هفتم توسعه
برنامه هفتم توسعه زندگی خصوصی مردم را نشانه گرفته است/ ماده ۷۵ یا اجرای طرح صیانت ذیل لوای توسعه؟ ۰۹ مهر ۱۴۰۲

برنامه هفتم توسعه زندگی خصوصی مردم را نشانه گرفته است/ ماده ۷۵ یا اجرای طرح صیانت ذیل لوای توسعه؟

ماده 75 برنامه هفتم توسعه نقض آشکار زندگی خصوصی مردم ایران است؛ رصد رفت و آمد و خرید و فروش و… مردم موردی است که دولت گزارش آن را از پلتفرم های آنلاین می خواهد. با این حساب، ظاهرا بخش هایی از طرح صیانت ذیل لوای توسعه اجرا می شود.

ثبت ۲۹ پیشنهاد نخبگان استان بوشهر برای اصلاح برنامه هفتم توسعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲

ثبت ۲۹ پیشنهاد نخبگان استان بوشهر برای اصلاح برنامه هفتم توسعه

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس از ثبت ۲۹ پیشنهاد نخبگان استان بوشهر برای اصلاح برنامه هفتم خبر داد و گفت: این پیشنهادات در سامانه مربوطه بارگذاری شد و به فراخور شرایط در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

۱۱ فناوری و راهبرد مهم برای رفع چالش آب/تعریف ماموریت‌هایی برای مراکز دانشگاهی و علمی ۰۴ مرداد ۱۴۰۲

۱۱ فناوری و راهبرد مهم برای رفع چالش آب/تعریف ماموریت‌هایی برای مراکز دانشگاهی و علمی

در سند توسعه فناوری‌های آب که از سوی محققان دانشگاه شریف و با همکاری معاونت علمی ریاست‌جمهوری تدوین شده است، ۱۱ حوزه فناوری در حوزه آب معرفی شده و آنها با تعریف ماموریت‌هایی برای بخش‌های دانشگاهی و علمی، امیدوارند در برنامه هفتم توسعه به زیر ساخت‌های این فناوری‌ها توجه شود.

برنامه هفتم عملا نیروی کار را به مهاجرت از کشور ترغیب می‌کند / این برنامه باعث خصوصی شدن کامل آموزش عالی خواهد شد؛ یعنی همه‌ی کسانی که به دانشگاه می‌روند، باید پول بدهند / برنامه هفتم کاملا نئولیبرالی است؛ همه‌ مسئولیت‌های اجتماعی حاکمیت را به بخش خصوصی واگذار کرده / ۲ هزار پروژه تعریف می‌کنند در حالیکه برای ۲۰ پروژه آن هم پول ندارند ۰۸ تیر ۱۴۰۲

برنامه هفتم عملا نیروی کار را به مهاجرت از کشور ترغیب می‌کند / این برنامه باعث خصوصی شدن کامل آموزش عالی خواهد شد؛ یعنی همه‌ی کسانی که به دانشگاه می‌روند، باید پول بدهند / برنامه هفتم کاملا نئولیبرالی است؛ همه‌ مسئولیت‌های اجتماعی حاکمیت را به بخش خصوصی واگذار کرده / ۲ هزار پروژه تعریف می‌کنند در حالیکه برای ۲۰ پروژه آن هم پول ندارند

حسین راغفر، اقتصاددان می گوید برنامه هفتم جهت‌گیری مشخصی دارد و یک برنامه کاملا نئولیبرالی است. این برنامه همه‌ی مسئولیت‌های اجتماعی حاکمیت در قانون اساسی را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

جزئیات تازه از تغییر سن بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

جزئیات تازه از تغییر سن بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه

بر اساس لایحه برنامه هفتم توسعه، حداقل سن لازم برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور برای زنان 45 و مردان 50 سال‌ تعیین شده است.

تدوین برنامه هفتم توسعه به پایان رسید ۳۱ فروردین ۱۴۰۲

تدوین برنامه هفتم توسعه به پایان رسید

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که قرار است تا پایان اردیبهشت ماه لایحه برنامه هفتم به مجلس تقدیم شود.