امتحانات پایانی مقاطع مختلف تحصیلی آغاز شده است و دانش آموزان پس از چند ماه تلاش در شرایطی خاص همچون سال قبل مشغول این برهه از دوران تحصیل خود هستند. دومین سال متوالی است که دانش آموزان و دانشجویان آزمون های پایانی خود را به صورت مجازی برگزار می کنند، البته برخی مقاطع بر اساس […]
امتحانات پایانی مقاطع مختلف تحصیلی آغاز شده است و دانش آموزان پس از چند ماه تلاش در شرایطی خاص همچون سال قبل مشغول این برهه از دوران تحصیل خود هستند.
دومین سال متوالی است که دانش آموزان و دانشجویان آزمون های پایانی خود را به صورت مجازی برگزار می کنند، البته برخی مقاطع بر اساس تصمیمات صورت گرفته امتحانات پایانی سال جاری را بصورت حضوری برگزار می کنند.
شرایط خاص کرونا یکی از مهم ترین تاثیرات منفی خود را متوجه حوزه آموزش کرده است بصورتی که کمتر مسئول، مربی و حتی خانواده ای را می توانید از شرایط کنونی راضی ببینید.
کاربران ما در روزهای اخیر پیام های فراوانی در مورد درخواست از متولیان این حوزه برای در نظر گرفتن شرایط کنونی جهت نحوه برگزاری آزمون هایی دارند که بیشترین استرس ها را در این ایام نابسامان متوجه خانواده ها کرده است.
خانواده ها این پرسش را مطرح می کنند که ما قدردان زحمات کادر آموزشی در بدترین شرایط ممکن هم هستیم اما در شرایطی که نهایت آموزش روزانه سخت ترین دروس نظیر ریاضیات، علوم، فیزیک، شیمی و سایر دروس مشابه ارائه یک کلیپ آموزشی صرف بدون محتوای کاربردی آموزشی بوده است، سخت گیری های استرس آفرین بدون ملاحظه مشکلات خانواده ها در این شرایط چه توجیهی می تواند داشته باشد؟
برخی عنوان می کنند مهم ترین استرس و دل نگرانی اردیبهشت و خرداد ماه ما طی دو سال گذشته متوجه شرایط نامطلوب روحی و روانی است که به فرزندان ما وارد می شود و این موضوع خانواده را نیز ناگزیر درگیر و گرفتار این شرایط نموده و حتی بعضی اوقات ایجاد مشکلات نامناسب خانوادگی را نیز به همراه داشته است.
مشکلات مالی خانواده ها که حتی بعضاً آنها را در تهیه یک بسته اینترنتی نیز در تنگنا قرار می دهد در کنار مشکلات نابسامان ارتباطی در اکثر اوقات و همچنین اوضاع این روزهای قطع و وصل های مکرر برق در سطح شهرستان عملاً این استرس ها را دو چندان کرده است و خانواده ها و دانش آموزان را در شرایط خاصی قرار داده است.
به نظر می رسد متولیان حوزه آموزش باید تدابیر ویژه تری را برای عدم سرایت مشکلات جانبی در شرایط حاضر به دانش آموزان و خانواده های آنها که به هر روی در این ایام درگیر این موضوع می باشند اتخاذ کنند و به گونه ای برنامه ریزی کنند که شرایط کنونی را اصل و اقدامات خود را بر مبنای این اصل هدایت کنند.
این یک نگرانی اساسی است که با تسری شرایط روحی و روانی نامناسب به خانواده ها و دانش آموزان در سال های آتی عملاً با جامعه ای کاملاً گریزان و دلزده از حوزه آموزش مواجه شویم و سال ها زمان نیاز باشد تا بازگشت به شرایط عادی را شاهد باشیم.
Friday, 4 October , 2024