سال هاست که از بزرگراه شدن محور چغادک تا عسلویه می گذرد ولی هنوز هم هر چند گاه یک بار خبر از تصادف، واژگونی و تصادم خودرویی و انسانی در مهم ترین گره کور این محور یعنی پیچ های جاشک و خصوصا مسیر جنوب به شمال آن به گوش می رسد. این خطرات زمانی بیشتر […]

سال هاست که از بزرگراه شدن محور چغادک تا عسلویه می گذرد ولی هنوز هم هر چند گاه یک بار خبر از تصادف، واژگونی و تصادم خودرویی و انسانی در مهم ترین گره کور این محور یعنی پیچ های جاشک و خصوصا مسیر جنوب به شمال آن به گوش می رسد.

این خطرات زمانی بیشتر حادث می شود که با یک گروه شوتی در این مسیر قرار بگیرید یا بارندگی یا تاریکی هم مسیر را صعب تر نمایند.

البته این مسیر خود به خود هم خطرآفرین و غریب کش است. ناگفته نماند که مسیر شمال به جنوب همین بزرگراه با باتوجه به نوساز بودن کم خطرتر بوده و امنیت جاده ای بیشتری دارد. حال سوال اینجاست که بهسازی شش کیلومتر جاده در یکی از شریانی ترین محورهای مواصلاتی استان بوشهر چقدر هزینه دارد که هر ماه باید به سوگواران جانی و زیان دیدگان مالی آن افزوده گردد؟

با وجود تنوع خودرویی که شامل سواری ها (اعم از شخصی و شوتی)، باری ها (با وجود تریلی ها، تانکرها و حتی خودروهای نامتعارف حمل محموله های ترافیکی)، این محل خاص توجه ویژه ای را می طلبد که می تواند شامل بهسازی هرچه سریع تر و حتی احداث مرکز انتظامی جهت روان سازی بهتر ترافیکی آن نمود.

امید که برای پیشگیری از حوادث بیشتر، این مهم مورد عنایت دستگاههای متولی قرار بگیرد.

  • منبع خبر : خلیج فارس