انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری چهاردهم به تعبیر آشکاری نشان دهنده خواست مردم به تغییر در برخی رویه ها و رویکردها خواهد بود. در این میان استفاده از منابع انسانی توانمند و دارای تفکر برای پیشبرد و عملی شدن نگاه دولت ها که تلاش خواهند کرد به میزانی حتی حداقلی و به قدر بضاعت و توان، […]

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری چهاردهم به تعبیر آشکاری نشان دهنده خواست مردم به تغییر در برخی رویه ها و رویکردها خواهد بود.

در این میان استفاده از منابع انسانی توانمند و دارای تفکر برای پیشبرد و عملی شدن نگاه دولت ها که تلاش خواهند کرد به میزانی حتی حداقلی و به قدر بضاعت و توان، خواسته های برآمده از نگاه مردم را عملی کنند همواره یکی از مهم ترین دغدغه ها بوده است.

در استان بوشهر نیز به تبع چنین رویه ای در سراسر کشور، این نگاه دارای اهمیت ویژه ای است و همواره از دغدغه های مطرح پس از مستقر شدن دولتهای جدید بوده است.

شهرستان دشتی در این میان بعنوان شهرستانی که همواره دارای نیروهای انسانی توانمندی بوده است نقش و جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است با این ویژگی که نیروهای توانمند دشتیاتی در دولت های میانه رو یا متمایل به اصلاحات شرایط بهتری را به خود اختصاص داده اند.

برای تایید این ادعا تنها نگاهی به چینش و استفاده از نیروهای دشتیاتی در دو دولت اخیر می تواند بعنوان دلیلی مستند و نزدیک مدنظر قرار گیرد.

در دولت مرحوم شهید رئیسی بر خلاف دولت قبل یعنی دولت روحانی، دشتی نیروهای چندانی در چینش مدیران سطوح مختلف از عالی گرفته تا رده های پایین تر مدیریتی استان را به خود اختصاص نداد و حتی بعنوان مثال در دو بخشداری نیز از نیروهای خارج از شهرستان در چینش خود بهره گرفت، این در شرایطی است که عنوان می شود دشتیاتی ها در شوراهای ائتلاف اصولگرایان جایگاه مناسبی را در سطح استان دارا هستند اما آنچه در نهایت دستاورد چنین حضوری است حداقل برای منابع انسانی شهرستان امیدوارکننده نبوده است.

در سمت مقابل آنچه در دولت روحانی برای منابع انسانی دشتی رخ داد شرایطی ایده آل را پیش روی افکار عمومی قرار داده است.

حضور همزمان سه فرماندار از میان نیروهای توانمند دشتی در میان ده فرماندار استان، چندین سمت مدیرکلی در دستگاه های اجرایی استان و نیز مجموعه استانداری، مدیریت عالی در دو دانشگاه مهم استان شامل خلیج فارس و فنی و حرفه ای استان، کادر سازی مناسب در میان معاونین دستگاه های مختلف استانی، فرمانداری ها و بخشداران و از همه مهم تر و ویژه تر حضور یک دشتیاتی بعنوان استاندار گیلان در کنار جایگاه ویژه مشاوره ای نیروهای دشتی در سطح استان و جلسات متعدد با استانداران و مقامات عالی استان در آن دوره نشان دهنده دست برتر دشتی ها در دولت های متمایل به اصلاحات و میانه روهاست که خود حائز نکات مهمی است.

در واقع به نظر می رسد دولت ها در چینش نیروهای خود در نوع بکارگیری هایشان به شاخصه های مهمی همچون توانمندی و کارآمدی به صورتی متفاوت اقبال نشان می دهند و این امر قطعا در دراز مدت می تواند در میان مردم از اقشار مختلف بعنوان موضوعی مهم مدنظر قرار گیرد.