معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: از میزان ۱۸ هزار تعهد اشتغال امسال استان، تا کنون ۱۶ هزار و ۳۳۳ شغل در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است.‌

به گزارش آوای دشتی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ علی باستین  اظهار داشت: استان بوشهر در سال گذشته متعهد به ایجاد ۲۱ هزار و ۶۷۴ هزار شغل بود که با این وجود برای ۳۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد کرد.

وی افزود: همچنین در رونق تولید ۱۶۰ واحد تولیدی راکدی استان احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

باستین اضافه کرد: در سال گذشته در مهار نرخ تورم بوشهر بعد از تهران رتبه دوم کسب کرد در حالی که قبل از دولت سیزدهم بوشهر همواره در جایگاه ۱۵ قرارداشتیم.

باستین اظهار کرد: همچنین با پیگیری انجام شده در وزارت نفت در حوزه منطقه ویژه شمال استان، ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام و همچنین ۲۰ میلیون مترمکعب گاز متان موردنیاز طرح‌های پالایشگاهی این منطقه تامین شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر نیز گفت: در اسفندماه سال قبل استان بوشهر پذیرای هیات دولت بود که مصوبه‌هایی برای استان به ارمغان آورد که ۱۰۵ مصوبه با اعتبار هشت هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان بود که در بین ۲۲ دستگاه استان توزیع شده است.

محسن پاپری افزود: بیشترین میزان اعتبار مربویط به حوزه نفت با ۵۲ طرح و پنج هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات حوزه نفت برای کمک به مناطق نفت و گاز جنوب در قالب ۷۰، ۲ طرح و همچنین ۵۰۰ میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی با هدف توسعه زیرساخت‎های استان بوشهر توزیع شده است.