رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری بندر بوشهرگفت: با افزایش شمار اتوبوس‌های فعال، مدت زمان انتظار شهروندان بوشهری در ایستگاه‌های اتوبوس از ۶۰ به ۳۰ دقیقه و در خط خیابان امام خمینی از ۳۰ به ۱۵ کاهش پیدا کرد.

رضا فرشیان اظهار کرد: تا پیش از ماه مهر شهروندان منطقه ۲ باید به صورت غیرمستقیم (پیاده شدن در ایستگاه شهید مطهری و سوار شدن مجدد) به مقصدهای خود در سطح منطقه یک دسترسی پیدا می کردند که با هدف خدمات رسانی شایسته به دانش آموزان، اکنون شرایطی فراهم شده تا شهروندان در ساعت‌ اولیه صبح مستقیم به مقصد نهایی اتوبوس ها در میدان معلم (جنب بیمارستان قدیم فاطمه زهرا) دسترسی پیدا کنند.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به استقبال ویژه شهروندان محلات جنوبی از ناوگان حمل و نقل عمومی، برای نوبت صبح و در پیک استفاده آنان اتوبوسی مجزا بکارگیری شده تا اختلالی در روند خدمات رسانی به شهروندان و بویژه دانش آموزان این مناطق ایجاد نشود.

فرشیان ادامه داد: باتوجه به ساعت منظم خدمات دهی اتوبوس‌های شهری ظرفیتی فراهم شده تا دانش آموزان بتوانند از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده لازم را ببرند.

وی گفت: با توجه به شرایط مطلوب فراهم شده در ناوگان اتوبوسرانی و همچنین کمبود خودروهای سواری فعال در ناوگان تاکسیرانی انتظار داریم شهروندان بوشهری از ناوگان حمل و نقل درون شهری استقبال پررنگ تری داشته باشند.

اکنون در بندر بوشهر ۲۵ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی فعال است.

  • منبع خبر : ایرنا