معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: عزم جدی برای شناسایی، کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در استان بوشهر داریم.

قاسم برجویی‌فرد ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دهه‌های گذشته مشکل اصلی حوزه سلامت مربوط به آب آلوده و بیماری‌هایی مانند سل و مالاریا و… بود که اقدامات خوبی برای کنترل این بیماری‌ها انجام شد.

وی با اشاره به اینکه از بیماری‌های واگیر عبور کرده‌ایم اضافه کرد: اکنون با بیماری‌های غیرواگیر نظیر دیابت، فشار خون بالا، سرطان و… روبرو هستیم که باید با تقویت شبکه بهداشت در این زمینه اقدامات اساسی صورت گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: هزینه‌های بسیار زیادی در حوزه درمان صورت می‌گیرد که باید در حوزه پیشگیری اقدامات گسترده‌تری را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در زمینه سرطان به تفکیک هر شهرستان و منطقه در استان بوشهر شناسایی انجام شده و میزان فراوانی هر نوع سرطان محاسبه شده است و به بیماری‌های دیابت و فشار خون ورود کردیم.

برجویی‌فرد بیان کرد: سلامت دندان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی است که برای پیشگیری از پوسیدگی دندان باید از کودکی اقدام شود تا از هزینه‌های بسیار زیادی درمان جلوگیری شود و کارهای خوبی در استان شروع شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح سلامت خانواده و پزشکی خانواده بیان کرد: در این طرح به ازای هر سه هزار نفر یک پزشک و ۲ مراقب سلامت در نظر گرفته شده است که بیماری‌ها و وضعیت سلامت افراد خانواده چک می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید کمک کنند که برای اقناع مردم برای مشارکت در این زمینه اقدامات اساسی صورت گیرد.

  • منبع خبر : مهر