مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان بوشهر گفت: هفتادویکمین صندوق خرد زنان روستایی و عشایری این استان در روستای تل اشکی شهرستان بوشهر راه‌اندازی شد.

شهریار مرشدی اظهار کرد: این دومین صندوق خرد روستای تل‌اشکی شهرستان بوشهر است که با ۳۰ نفر عضو شکل گرفته است.

وی افزود: هدف از تشکیل صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری توانمند سازی زنان روستایی و عشایری در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: مهمترین این اهداف پس از آموزش‌های لازم به اعضا جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، کاهش بیکاری و کمک به اقتصاد خانوار است.

مرشدی ادامه داد: توسعه کسب و کارهای کوچک خانگی، گسترش مشاغل خانگی و افزایش ضریب امنیت غذایی از دیگر اهداف شکل‌گیری صندوق خرد زنان روستایی و عشایری به شمار می‌رود.

صندوق های اعتبارات خرد در وزارت جهاد کشاورزی از سال ۱۳۷۹ با همکاری مرکز تحقیقات روستایی در کلیه استان ها با هدف دسترسی آسان و سریع زنان روستایی و عشایری به منابع مالی، ترویج فرهنگ پس انداز، توسعه مشاغل و کسب وکارهای کوچک و محلی و تقویت مشارکت زنان روستایی در فعالیت های اجتماعی و اقتصادی تشکیل شده است.

این صندوق ها به عنوان اولین صندوق غیردولتی زنان روستایی و عشایری به صورت قانونی و رسمی، دستیابی اعضا به آموزش و منابع مالی برای ایجاد اشتغال پایدار، ارتباط بیشتر اعضا و تبادل تجربیات از طریق شبکه صندوق های شهرستانی، ضمانت صندوق های خرد نزد منابع رسمی مالی نظیر بانک ها جهت استفاده از تسهیلات در کشور ثبت شده و بر اساس قانون از کلیه مزایای صندوق های غیردولتی بهره مند هستند.

  • منبع خبر : ایرنا