به گزارش آوای دشتی؛ مستند «چوکه» به کارگردانی و تهیه کنندگی «علی سالمی» به پخش کنندگی «درگاه فیلم ایران» به مدیریت «علیمحمد اقبالدار»، سومین حضور خود را در دومین دوره جشنواره Golden Grape Film Festival گرجستان ۲۰۲۳ تجربه خواهد کرد. این جشنواره در تاریخ ۵ تا ۸ مهرماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. در خلاصه […]

به گزارش آوای دشتی؛ مستند «چوکه» به کارگردانی و تهیه کنندگی «علی سالمی» به پخش کنندگی «درگاه فیلم ایران» به مدیریت «علیمحمد اقبالدار»، سومین حضور خود را در دومین دوره جشنواره Golden Grape Film Festival گرجستان ۲۰۲۳ تجربه خواهد کرد. این جشنواره در تاریخ ۵ تا ۸ مهرماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است که: «چوکه روایتی شاعرانه از هنر و صنعت اصیل و‌ منحصر به فرد عبابافی روستای کردوان است.»

از عوامل این فیلم می‌توان به: تهیه‌کننده و کارگردان: علی سالمی، نویسنده: عباس حیاتی، تدوینگر و فیلمبردار: محسن تیموری، دستیار فیلمبردار: رضا عیدی، صدابردار و صداگذار: عباس حیاتی، طراح پوستر: آرمان عباسی، موسیقی: النی کارایاندرو، گوینده: شاهرخ سروری و بازیگران: لیلا اسماعیلی و مهدی سعادت‌طلب اشاره کرد.

از افتخارات این مستند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
• حضور در جشنواره بین‌المللی «MUMBAI INTERNATIONAL CULT FILM FESTIVAL» هند – ۲۰۲۳
• حضور در بخش «Outstanding» جشنواره بین‌المللی فیلم «MIYVMF International Youth Visual Media Festival» ژاپن – ۲۰۲۳٫ /درگاه فیلم ایران با اندکی تغییر

«علی سالمی» مستندساز متولد ۱۳۶۹ روستای کردوان سفلی بخش کاکی شهرستان دشتی است که سالهاست بواسطه تعلق خاطر بسیار به حفظ و معرفی آداب و فرهنگ منطقه با تحقیق و پژوهش، تلاش دارد در فضای ساده و دلنشین روستا با امکانات ابتدایی و موجود با سوژه هایی بکر، آثار ارزشمندی را در جهت احیا فرهنگ غنی و اصالت زادبوم خود و منطقه تولید و روایت نماید که به گواه اقبال تماشاگران و داوران در سینمای خانگی و جشنواره های داخلی و خارجی‌ در این مسیر ارزشمند موفق بوده است. میتوان با پشتوانه تعصب ملی و استعداد این جوان پرتلاش به آینده هنری وی امیدوار بود و برای ایشان آرزوی موفقیت داریم.