اگر نرخ ها خصوصا در برگشت زائران در عراق تغییری نکند (که تجربه سالیان گذشته غیر از این بوده) حداقل هزینه رفت و برگشت بوشهر به  کربلا به صورت زمینی بشش از 2 میلیون و 222 هزار تومان است.

فرقی نمی کند که دارا باشید یا ندار، پیر باشید یا جوان، قرار است بسیاری دوشادوش هم کیلومترها قدم بزنند تا در آستانه اربعین شهادت امام حسین (ع) به حرم ایشان رسیده و عرض ارادت کنند.

به گزارش آوای دشتی به نقل از خلیج فارس؛ در استان بوشهر برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی، پرواز یا سفر دریایی فراهم نیست و صرفا از طریق زمینی امکان سفر به مرز و سپس نجف و کربلا فراهم می باشد.

اگر مسافر این مسیر باشید، احتمالا تا حالا از نرخ بلیت اتوبوس ها مطلع شده اید که نسبت به سال قبل سفر از بوشهر به پایانه مرزی شلمچه تقریبا رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده، موضوعی که گلایه خیلی از زائران را در پی داشته است.

با این حال مسئولان استانی می گویند نرخ گذاری ها به صورت کشوری بوده و چون اتوبوس ها یک سر خالی بر می گردند (برگشت از مرز)، نرخ گذاری به شکلی بوده که هزینه های آنها جبران شود.

هزینه سفر زمینی از بوشهر تا کربلا

براین اساس، بوشهری ها برای رسیدن به مرز شلمچه، با اتوبوس VIP بابت هر نفر باید ۵۸۶ هزار تومان پرداخت کرد. این رقم برای اتوبوس های عدی ۳۴۹ هزار تومان می باشد. همین رقم را نیز باید برای برگشت در نظر گرفت.

بعد از آن رسیدن زائران بوشهری برای رسیدن به کربلا و  نجف، در خاک عراق باید دینار پرداخت کنند که متوسط هزینه با اتوبوس ۵۰۰ هزار تومان می باشد. البته در این ایام نرخ ها متفاوت است و امکان ارقام بالاتر خصوصا در روزهای نزدیک به اربعین وجود دارد.

همچنین اعلام شده به  هر زائر ۲۰۰ هزاردینار دولتی فروخته می شود که  قیمت آن ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

نگاهی به نرخ ها، نشان می دهد برای سفر زمینی از بوشهر تا کربلا یک میلیون و ۱۱۱ هزار تومان هزینه جابجایی شما می شود.

اگر در مسیر برگشت نیز هزینه  ها همین قدر باشد که با توجه به  تجربه  سال  های قبل بعید به نظر می  رسد، حداقل هزینه رفت  و برگشت شما با اتوبوس ۲ میلیون  و ۲۲۲ هزار تومان خواهد بود.

در  اینفوگرافی زیر، هزینه سفر با  وسایل جاده ای را  آورده ایم.