از نظر شاخص تولد به نسبت جمعیت، شهرستان دیر با 810 تولد به نسبت جمعیت 68704 نفری، میزان 1.18 درصدی داشته و جوانتر از سایر شهرستان شده است.

نگاهی به آمار ثبت احوال نشان می دهد، با توجه به نسبت بیش از ۲٫۵ برابری تولد به فوت، میانگین سن جمعیت استان بوشهر به صورت کلی کمتر شده و بوشهری ها در سال گذشته جوانتر شده اند.

در بین شهرستان های استان از نظر شاخص تولد به نسبت جمعیت، شهرستان دیر با ۸۱۰ تولد به نسبت جمعیت ۶۸۷۰۴ نفری، میزان ۱٫۱۸ درصدی داشته و جوانتر از سایر شهرستان شده اند.

همچنین در بین شهرستان های استان تعداد فوت به نسبت جمعیت، شهرستان تنگستان با ۴۴۵ فوتی به نسبت جمعیت ۸۳۵۹۴ نفری، میزان نیم درصد (۰٫۵۳) داشته است و نسبت به سایر شهرستان ها آمار بالاتری داشته است.

ذکر دو نکته هم ضروری است:

۱- با توجه به اینکه زیرساخت های بیمارستانی و درمانی در بوشهر و دشتستان بیشتر است و عده ای تمایل دارند فرزندشان کد ملی بوشهر داشته باشد، ممکن است آمار بوشهر کمتر از آنچه ذکر شده، باشد.

۲- در این مطلب صرفا بر اساس آمار متولدین و فوتی در ۱۴۰۱ این مقایسه صورت گرفته و ممکن است با لحاظ مواردی همچون مهاجرت، میانگین سن جمعیت شهرستان ها متفاوت باشد.

  • منبع خبر : خلیج فارس