رادیکالِ دریاکنار بخش جدید تفسیری مجموعه خبری دریاکنار می باشد که آمار و ارقام ارائه شده از سوی مسئولین را مورد بحث و بررسی و تجزیه تحلیل قرار می دهد. دیر زمانیست که مدیریت ارشد استان از ادعای اشتغال زایی ۳۰۵۰۰ نفر در محافل مختلف طی سال ۱۴۰۱ سخن به میان می آورد، از آنجایی […]

رادیکالِ دریاکنار بخش جدید تفسیری مجموعه خبری دریاکنار می باشد که آمار و ارقام ارائه شده از سوی مسئولین را مورد بحث و بررسی و تجزیه تحلیل قرار می دهد. دیر زمانیست که مدیریت ارشد استان از ادعای اشتغال زایی ۳۰۵۰۰ نفر در محافل مختلف طی سال ۱۴۰۱ سخن به میان می آورد، از آنجایی که باور این مهم با واقعیت های موجود در جامعه استانی بوشهر فاصله زیادی دارد و معضل بیکاری جوانان را از نزدیک مشاهده می کردیم، بر آن شدیم موضوع را در رادیکال دریاکنار مورد بررسی قرار دهیم تا نتیجه ای عادلانه ارائه نماییم.

ابتدای امر از مجموعه استانداری خواستیم لیست ۳۰۵۰۰ نفری که دارای شغل گشته به همراه شغل ایشان ارائه گردد که با پاسخ:  اطلاعات درخواست شده در سامانه رصد وزارت کار ثبت شده که در اختیار آن مجموعه می باشد و برای شهروندان قابل دسترسی و مشاهده نمی باشد، روبرو شدیم.

جهت بررسی ادعای صادر شده راه دیگری به ذهنمان خطور کرد که میزان بیمه شدگان تامین اجتماعی طی سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را به تفکیک بیابیم که مطابق آمار موجود تعداد بیمه شدگان سازمان در استان بوشهر به شرح ذیل می باشد:
تا پایان اسفند ۱۴۰۰، ۳۴۲هزار و ۱۸۵ نفر
و بهمن ماه ۱۴۰۱ به تعداد ۳۵۳ هزار  و ۲۸۲نفر

و با کسر این دو به عدد ۱۱۰۹۷ می رسیم که نشان دهنده این می باشد که کلیه افرادی که مشغول به کار شده اند چه با زحمات مسئولین استانی چه بصورت خصوصی و کلیه افرادی که بیمه خود را شخصا واریز می نمایند ( دانشجو، زنان خانه دار و غیره) و چه سایر مواردی که اصلا ارتباطی به مدیریت ارشد استان نداشته است قریب ۱۱۰۰۰ می باشد.

با این عدد سوالی که پیش می آید مدیریت ارشد استان ۳۰۵۰۰ نفر اشتغال آفرینی خود را از کجا آورده اند، البته حدسمان بر این اصل استوار می باشد که این آمار آفرینی حادث شده برگرفته از وام های مشاغل خانگی اعطاء شده به مردمان می باشد که مثلا مشاغل خانگی چون آماده کردن ترشی خانگی، تهیه مربا و  اموری از این قبیل را لیست بندی نموده و در آمار اشتغال زایی خود ارائه نموده اند.

رادیکالِ دریاکنار، بر آن است که فرآیندی پدید آورد تا مسئولین مربوطه آمارهای واهی را کنار گذاشته و صادقانه رفع مشکلات مردم را در دستور کار قرار دهند.

  • منبع خبر : دریاکنار