حضرت عباسی آقای استاندار معاون خودش را بصورت خصوصی برای رفع مشکل ما هم مثل شهرستان خود آقای معاون مامور میکنه و میفرسته؟ این پیامی است که یکی از همراهان ما در صدای دشتی ارسال کرده است و دلیلی برای بیان مشکلات این روزهای آب در دشتی در این پایگاه خبری شده است. مشکل بی […]

حضرت عباسی آقای استاندار معاون خودش را بصورت خصوصی برای رفع مشکل ما هم مثل شهرستان خود آقای معاون مامور میکنه و میفرسته؟
این پیامی است که یکی از همراهان ما در صدای دشتی ارسال کرده است و دلیلی برای بیان مشکلات این روزهای آب در دشتی در این پایگاه خبری شده است.
مشکل بی آبی و کم آبی معضل بزرگی است که چند صباحی است احوال ناخوش دشتی و مردمانش را باعث شده است.
دشتی روزگاری حتی تامین کننده آب برخی شهرستان های همجواری بود که گفتن نبود آب در آن مناطق برای مردم دشتی تعجب آور بود اما امروز بودن قطره چکانی آب آن هم در ساعتهای کوتاهی از روز برای آنان نه تنها باعث تعجب که امری عادی و شوربختانه روزمره شده است.
تا به اینجا شاید مشکل فوق عادی به نظر آید اما اصل موضوع آنجاست که در دشتی مشکل آب نه چند مدت یکبار که هر روز بدتر از روز قبل است.
کاربران ما از چندین نقطه از دشتی وضعیتی فاجعه بار را برای انعکاس در صدای دشتی ارسال کرده اند که برای اطلاع متولیان ناگزیریم به تدریج برخی از آنها را منتشر کنیم.
شهروندی از خورموج و ساکن در خیابان طالقانی گفته است شغل من کارگری است و در منزلی آپارتمانی اجاره نشینم، با حقوق ناچیز و دریافتی هر چند مدت یکبار با کلی عدم رفع مشکل آب منزلمان به توصیه کارمندان اداره آب که در هر بار حضورم در آن اداره برای بیان نبود آب را به نداشتن مخزن ذخیره آب حواله می کردند به ناچار و با وجود ناتوانی با گرفتن نان ناچیز درآمدم از شکم خانواده ام، مخزنی بصورت قرضی تهیه کرده ام اما الان درد بزرگم آن است که آبی وجود ندارد که در مخزن ذخیره کنم. توصیه کنونی آبیها تهیه دینام است تا مخزنم رنگ آب را بالاخره در خودش ببیند.
دو تن از اهالی ساکن روستاهای مرکزی دشتی نیز با گلایه شدید از وضعیت نامناسب آب پاسخهای توجیه ناپذیر متولیان آب در دشتی را تنها افزودن غمی بیشتر بر احوال این روزهای ناخوش خود به دلیل نبود آب معنی کرده اند و حتی عنوان کرده اند شما را قسم می دهیم فقط یک پاسخ برای ما تهیه کنید که آیا مسئولین دشتی از اینکه ما در بسیاری از روزها حتی آب برای … (با کمال تاسف از بیان این موضوع) هم نداریم و زندگی را برای ما تلخ و اوقاتمان را ناخوش کرده است خبر دارند؟
مشکل آنجاست که حتی از روستاهای کاکی و بخش شنبه نیز که کمتر مشکلات بی آبی مخابره میشد این روزها گزارشاتی همینگونه دریافت می کنیم که در مجموع نشان می دهد باید چاره ای دیگر برای رفع مشکلات آب دشتی کرد.
به نظر می آید حواله کردن اصل مشکل به سمت مردم به هر حال شاید در کوتاه مدت کارآمدی مختصر و درمان گونه ای داشته باشد اما در ادامه بیش از شرایط کنونی سر باز خواهد کرد و تبدیل به یک مشکل اجتماعی و نارضایتی عمیق در شهرستان دشتی بیش از شرایط کنونی خواهد شد.
مردم دشتی و بخصوص مرکز شهرستان که بصورت مستمر و مداوم در مخابره خبرهای مدیران شهرستان که بصورت مستمر بعنوان خروجی جلسات پرشمارشان از زبان آنان عنوان میشد اتفافات بزرگی در حوزه آب در این سالها افتاده است خواستار نشان دادن نتیجه این اتفاقات و اقدامات بزرگ در زندگیشان حداقل در حوزه آب هستند.
مشکل آب در دشتی این روزها که هنوز تا تابستان و فصل گرما فاصله زیادی داریم بیداد می کند و مردم بخصوص در این ایام نوروز در تنگنای مطلق بی آبی هستند.
به نظر می آید مشکل فراتر از گفتار درمانی و ادعای توان رفع آن در خود شهرستان است و هم مدیران حوزه آب و هم بالاتر از آنان باید از ادعای توان رفع آن صرفا با وعده درون شهرستانی خارج شوند و با اعلام وضعیت اضطراری، مدیران استانی از حوزه آب گرفته تا معاون عمرانی و حتی شخص استاندار را در این موضوع دخیل کنند.
تلاش برای افزایش سهم آب از خط انتقال سراسری، اولویت دادن به تامین هزینه حفر چاه در سهم اعتبارات و ترمیم فرسودگیهای مفرط خطوط آب داخلی شهرستان از جمله مهم ترین مواردی است که نه ما بلکه برخی کارشناسان خبره ای که ما با آنان گفتگو کرده ایم برای رفع مشکل آب دشتی پیشنهاد کرده اند و در حقیقت با دیدگاهی کارشناسانه آنها را راهکارهای کنونی رفع معضل و بحران آب دشتی عنوان می کنند.
امیدواریم با نگاهی به صبر و نجابت مردم دشتی مسئولان نیز این صبر را با حل اساسی مشکل آب این شهرستان قدرشناسی کنند و بیش از این بخصوص در این ایام ابتدای سال موجبات رنج و سختی مردم را افزایش ندهند.