معاون عمرانی روستایی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: از ۸۱۶ روستای استان بوشهر ۴۰۸ روستا بالای ۲۰ خانوار و از این تعداد ۳۹۷ روستا دارای طرح هادی هستند.

معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر در حاشیه آئین بهره‌برداری از دیوار حفاظتی روستای برکه چوپان کنگان اظهار کرد: تاکنون طرح هادی ۲۳۶ روستای استان بوشهر بازنگری شده است

علی افرند با تاکید براینکه نقشه طرح هادی روستایی بعنوان شناسنامه روستا تلقی می‌شود، افزود: با توجه به ضرورت بازنگری طرح‌های هادی می‌طلبد اعتبار لازم برای انجام این کار تخصیص یابد.

معاون عمرانی روستایی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر در خصوص واگذاری زمین اضافه کرد: از ابتدای کار بنیاد مسکن تاکنون ۱۷ هزار و ۲۸۶ قطعه زمین در روستاهای استان بوشهر واگذار شده است.

وی صدور ۷۷هزار و ۳۸۳ جلد سند در ۴۰۶ روستا، صدور ۱۳ هزار و ۱۱۳جلد سند در ۳۱ شهر استان و تبدیل ۳۱۶ جلد سند دفترچه‌ای به تک برگ را از جمله خدمات بنیاد مسکن استان بوشهرعنوان کرد.

افرند آسفالت معابر روستایی ۱۴۱ روستا به مساحت یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع به طول ۱۸۸ کیلومتر با ۹۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار و اجرای ۱۳۵ پروژه از محل پروژه‌های مسئولیت اجتماعی نفت در سال‌های ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ با اعتباری بالغ ۶۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن در استان بوشهر عنوان کرد.

معاون عمرانی روستایی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر بیان کرد: همزمان با آغاز دهه افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) سه پروژه دیوار حفاظتی در سه روستای برکه چوپان، خِرَه و کُنار خیمه شهرستان کنگان با سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی در خصوص مشخصات دیوار حفاظتی روستاهای برکه چوپان، خِرَه و کُنارخیمه گفت: هر کدام از این دیوارهای حفاظتی ۱۶۵متر طول و ۲ متر ارتفاع دارند که برای اجرای هر کدام از آنها یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نفت هزینه شده است.

افرند افزود: از محل اعتبارات استانی چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح هادی در هشت روستای شهرستان کنگان مصوب شده که تاکنون سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته و پیمانکار آن نیز طی روزهای آینده مشخص می‌شود.

  • منبع خبر : ایرنا