امام جمعه دشتی گفت: کمبود آرد در شهرستان نداشتیم، بلکه مشکل ضعف مدیریت بود. حدود ۲۳ نانوا فقط در شهر خورموج داریم و تعدادشان هم کم نیست. آرد هم که داریم و سهمیه هم دولت می‌دهد. چون نظارت نبود مردم در صف‌های طولانی می‌ایستادند

حجت الاسلام علی زاهددوست امام جمعه دشتی در خطبه‌های نماز جمعه خورموج اظهار داشت: امروز با وجود اینکه در راه تحقق این انقلاب و در راه تداوم انقلاب اسلامی خون‌های زیادی داده‌ایم، شهدای زیادی تقدیم کرده‌ایم مجاهدت‌های بسیاری را از ملت عزیز ایران در صحنه‌های مختلف برای دفاع از انقلاب اسلامی دیده‌ایم ولی با این وجود می‌بینیم که ملت عزیز ما با سختی‌ها و فشار اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند. شکاف عجیب طبقاتی در جامعه ما ایجاد شده است که امورات انقلاب اسلامی را بعضی از این ویژگی‌ها به کندی جلو می‌برد.

وی با بیان اینکه علت و منشا این نابسامانی کجاست، افزود: خیلی واضح و آشکار است و ملت عزیز ما هم به خوبی می‌داند که ضعف مدیریتی به فساد اداری، فقر و فشار و تبعیضی که در جامعه ما رقم خورده منشا اصلی آن همان ضعف مدیریتی و فساد اداری است. آنچه که ما از دولتمردان جدید انتظار داریم این است که با توجه به شعارهای ارزشمندی که رئیس جمهور محترم در زمان انتخابات و بعد از آن دادند با تدبیر اساسی و اراده جدی برای کاهش ضعف مدیریتی و رفع اداری در جامعه ما اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه ما معتقدیم خطر جدی‌ای که امروز انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند خطر بیرونی نیست، خاطرنشان کرد: هیچ قدرتی امروز در مقابل قدرت ملت ایران توان ایستادگی ندارد. هیچ قدرت بیرونی نمی‌تواند هیچ خطری را متوجه انقلاب اسلامی کند اما خطر ضعف مدیریتی و فساد اداری می‌تواند به انقلاب اسلامی لطمه وارد کند. ما انتظار داریم دولت جدید با همت مضاعف با تلاش فوق‌العاده همت کند و آستین همت را بالا بزند برای کاهش ضعف مدیریتی و رفع فساد اداری اقدامات لازم و به موقع را انجام بدهد.

زاهددوست با بیان اینکه، امروز برکناری مدیران ناکارآمد خواست و مطالبه مردم است، اضافه کرد: مدیری که ناکارآمد است، وقتی می‌بینیم که یک مدیری خنثی و ناکارآمد عمل می‌کند، توان اداره مجموعه تحت امر خودش ندارد، مدیری که مشکلی را برای مردم حل نمی‌کند بلکه مشکلی را بر مشکلات مردم صدچندان می‌کند، چرا باید با این مدیرها در جامعه تعارف کنیم؟

وی ادامه داد: انتظار ما از این دولت این است که ریشه فساد را از ادارات ما به طور کامل رفع کنیم، جلوی فساد را بگیریم، باید مقابله و مبارزه کنیم. اگر یک خطر برای انقلاب اسلامی بتوانیم برشماریم، خطر فساد اداری و ضعف مدیریتی است و این می‌تواند در درازمدت به انقلاب اسلامی لطمه جدی وارد کند. لذا در انتصابات انتظار ما این است که با دقت عمل شود، کار و امورات به افراد کارآمد سپرده شود، کارها به افراد فرهیخته سپرده شود.

امام جمعه دشتی با تاکید بر اینکه آقایان در انتصابات، تعارفات را کنار بگذارند، بیان داشت: رودربایستی‌ها را کنار بگذارند. هر چه این بگوید، هر چه آن بگوید را کنار بگذارند. معیار را جلوی خودشان بگذارند ببینند در انتخاب یک مدیر کدام فرد شایستگی بیشتری دارد، کدام فرد توانمندی بیشتری دارد، کدام فرد می‌تواند بهتر از بقیه بار مردم را بر زمین بردارد، کدام فرد می‌تواند به انقلاب اسلامی خدمت بیشتری کند، کدام فرد می‌تواند مایه آبرو برای انقلاب و دولت انقلابی باشد. مبنا باید کارآمدی و انقلابی باشد. اگر مدیران این دولت هم در تعارفات گیر کنند مردم ناامید می‌شوند، نگذاریم مردمی که با هزار امید و آرزو به دولت انقلابی رای دادند امروز با برخی از تصمیمات نابجا و بعضی از تصمیمات بیهوده خدای نکرده ناامید و دلسرد بشوند. دلسرد کردن مردم گناه نابخشودنی است.

وی با اشاره به اینکه هرکس در هر کجا که باشد باید تلاش کند که تلاش و کوشش دشمن را ناتمام بگذارد، افزود: رهبر معظم در دیدار با مردم قم فرمودند تمام هم و غم دشمن این است که یاس و ناامیدی در جامعه القا کند. تمام هم و غم دشمن این است که القا کند مردم ایران از انقلاب اسلامی و دولت انقلابی دلسرد و ناامید شده‌اند. در بعضی از تصمیم‌ها نباید به این تلاش دشمن کمک کنید. ما اگر درست عمل کنیم خدا ما را یاری می‌کند.

زاهددوست با بیان اینکه اگر درستکار باشیم، کار و عملمان، تصمیمان درست، بجا و به موقع باشد باید منتظر نصرت الهی باشیم، اما اگر نادرست عمل کردیم نباید منتظر نصرت الهی باشیم، تصریح کرد: اگر با فساد بصورت جدی و بدون شعار برخورد کردیم خدا ما را نصرت می‌کند، اما اگر فساد جلوی چشم ما بود و همه ما می‌بینیم که در فلان جا مجرای فساد است و دست روی دست بگذاریم و تماشاگر میدان باشیم نباید منتظر نصرت الهی باشیم.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار ۱۹ دی‌ماه برای برون رفت از وضعیتی که الان پیش روی انقلاب و نظام اسلامی و دولت انقلابی وجود دارد، توصیه‌هایی داشتند که فرمودند از ظرفیت مردمی برای نظارت عمومی استفاده شود. بسیاری از مشکلاتی که امروز برای مردم و نظام اسلامی دست و پاگیر شده است ناشی از ضعف نظارت است. همین جریان نان و نانوایی‌ها مصداق کوچکی از آن است. کمبود آرد در شهرستان نداشتیم، بلکه مشکل ضعف مدیریت بود. حدود ۲۳ نانوا فقط در شهر خورموج داریم و تعدادشان هم کم نیست. آرد هم که داریم و سهمیه هم دولت می‌دهد. چون نظارت نبود مردم در صف‌های طولانی می‌ایستادند، برخی از نانوایی‌های عزیز ما با پاکدستی کار کردند اما برخی از این آب گل‌آلود ماهی گرفتند و آردی که با سهمیه دولت می‌گرفتند در بازار آزاد فروختند.

امام جمعه دشتی در پایان عنوان کرد: نکته دیگری که رهبر معظم تذکر دادند این بود که دولت محترم به وعده‌هایی که به مردم داده عمل کند. وعده نباید بلاعمل بماند. وعده بلاعمل هم مردم را ناامید می‌کند. رهبری فرمودند اگر وعده‌ای به مردم داده شد باید به آن عمل شود. آنجایی هم که عمل به وعده‌ها امکان‌پذیر نیست مسؤولین به مردم توضیح بدهند، چون دشمن همه‌ی تلاشش را بکار گرفته است تا به مردم القا کند که دولت انقلابی ناکارآمد است. باید با جدیت، تلاش، قدرت و حضور در صحنه این تلاش دشمن را به بن‌بست برسانیم و دشمن را به جای خود بنشانیم.

  • منبع خبر : فارس