حجت‌الاسلام علی زاهد دوست امام جمعه خورموج روز چهارشنبه در جمع روحانیون شهرستان دشتی افزود: دشتی با ۱۹۴ مسجد از شهرستان پیشتاز و برتر استان بوشهر در زمنیه ساخت و فعالیت مساجد است و راه اندازی مرکز رسیدگی به امور مساجد در دستور ویژه این شهرستان است. وی افزود: روحانیون مستقر در محلات و مساجد شهرستان […]

حجت‌الاسلام علی زاهد دوست امام جمعه خورموج روز چهارشنبه در جمع روحانیون شهرستان دشتی افزود: دشتی با ۱۹۴ مسجد از شهرستان پیشتاز و برتر استان بوشهر در زمنیه ساخت و فعالیت مساجد است و راه اندازی مرکز رسیدگی به امور مساجد در دستور ویژه این شهرستان است.

وی افزود: روحانیون مستقر در محلات و مساجد شهرستان بازوی قدرتمند امام جمعه در منطقه هستند.

امام جمعه خورموج اضافه کرد: امروز دغدغه همه روحانیون بحث مسائل و مشکلات فرهنگی شهرستان و رفع نگرانی جوانان در زمنیه های فرهنگی و اجتماعی  است.

وی افزود: حوزه علمیه در دشتی سابقه چند ساله دارد و این شهرستان همواره مرکز پرورش عالمان دینی و تاثیر گذار در سطح استان بوشهر و کشور بوده است و امروز نیز همه ما نسبت به شکوفا شدن حوزه های علمیه مسئول هستیم.

امام جمعه خورموج افزود: یکی از راهکار ها مهم برای رونق گرفتن حوزه های علمیه شهرستان فراهم نمودن زمنیه و امکانات لازم برای برگشت طلاب شهرستانی مقیم قم و مناطق دیگر کشور است.

زاهد دوست به استقرار و تشکیل قرارگاه فرهنگی در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: برای برنامه ریزی و هدایت و توسعه فعالیت های فرهنگی و دینی به زودی قرارگاه فرهنگی دشتی راه اندازی خواهد شد.

وی تاکید کرد: کار فرهنگی بدون پیوست اجتماعی امکان پذیر نیست و همه ما روحانیون باید دغدغه های اجتماعی مردم توجه و اهتمام ویژه داشته باشیم .

وی افزود: دشتی یکی از شهرستان های فعال در زمینه حضور روحانیون و امام جماعت در مدارس است و امروز اهمیت مدرسه از مسجد کمتر نیست و باید توجه بیشتری نسبت به مسائل مذهبی و فرهنگی در سطح مدارس داشته باشیم.

امام جمعه خورموج  به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اشاره کرد و  افزود: باید مطالبه گری از نمازجمعه به مساجد کشیده شود و در چهل مسجد شهر خورموج چهل میز خدمت با حضور مسولین شهرستان برگزار شود.