ایرنا؛استاد حوزه و دانشگاه از تهران گفت:کاهش جمعیت جوان کشور نتیجه سیاست غلط  تشویق زوجین به کاهش زاد و ولد با شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" است که باید این سیاست تغییر کند.

حجت الاسلام رسول مزروعی  روز سه شنبه در کارگاه آموزشی رشد جمیعت و فرزند آوری با حضور طلاب و مبلغان دینی در برازجان مرکز شهرستان دشتستان افزود:  کشور ایران رو به سالخوردگی گذاشته و جمعیت جوان آن رو به کاهش است که این امر بزرگترین معضلات و مشکلات را در جوامع انسانی منشا خواهد شد.

وی یادآورشد: امام حسین(ع) برای نهی از منکر وارد قتلگاه شد و خود و خانواده اش را در معرض بزرگترین جنایتها و ظلمهای ستمگران زمان خود قرار داد که با منکر مقابله کند و اکنون بزرگترین منکر قتل جنین است.

مزروعی اضافه کرد:  آمار سقط جنین آنهم جنین مشروع و سالم فقط به دلایل واهی و ترس از مشکلات فرزندپروری در کشور بسیار بالاست.

استاد حوزه و دانشگاه یادآورشد: این آمار به نسبت کشته شدگان روزانه بر اثر کرونا بسیار بالاتر است و از آنجایی که همه موظف هستیم جلوی مرگ و میر بر اثر کرونا را بگیریم و ستاد کرونا تشکیل میدهیم نجات جان این معصومین که از زندگی محروم می شوند نیز بسیار ضروری است.

مزروعی گفت: باید در جامعه مبلغین تلاش کنند با ترویج فرزندآوری تا حد امکان جلوی قتل جنین را بگیرند و با کارهای فرهنگی والدین را تشویق به نگهداری فرزند خود نموده و مزایای داشتن اولاد را به آنها گوشزد کنند.

وی اضافه کرد: ماماها، پزشکان و بهورزان توجیه شوند تا اینکه دست به چنین اقداماتی نزنند و مردم را به تبعات سقط جنین آگاه کنند و این اقدام را فقط در موارد خاص که جان مادر و جنین در خطر باشد انجام دهند.

مزروعی ضمن بررسی مسائل و مشکلات تک فرزندی افزود:وقتی فرزند یکی باشد تمام توجه پدر و مادر به سمت او جلب می شود و فرزند نیز فکر می‌کنه فقط خودش مهم است ولی اگه خواهر و برادری داشته باشد یاد می گیرد که خودخواه نباشد و محبت و توجه به دیگران را نیز یاد بگیرد.

وی اضافه کرد: آسیب دیگر اینکه همه امر و نهی والدین متوجه این بچه است و او را لجباز کرده و باعث عدم اعتماد به نفس و زودرنج بار آمدن و آسیب پذیر بودن او خواهد بود.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در این کارگاه آموزشی افزود: با توجه به سیاست های اشتباه گذشته شاهد کاهش جمعیت جوان هستیم و رهبر معظم انقلاب نیز بارها و بارها بر حل مساله کاهش جمعیت تاکید داشته اند.

حجت الاسلام حسینی افزود : اوقاف و امورخیریه این استان با بهره گیری از اساتید مجرب برگزاری دوره های لازم روشنگری و آموزشی برگزار خواهد کرد.