رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: رویکرد اصلی مصوبه‌های ششمین سفر استانی رئیس جمهوری و دولت سیزدهم به استان بوشهر توجه و زمینه‌سازی برای مشارکت و حضور بخش خصوصی در شکوفایی شهرستانی‌هایی است که ظرفیت‌های مختلف اقتصادی دارند.

علی درویشی روز سه شنبه در نشست بررسی نحوه توزیع اعتبارات خسارت زلزله گناوه افزود: در این ارتباط مقرر شد، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان در شهرستان گناوه به لحاظ دارابودن ظرفیت های اقتصادی در بخش های مختلف حضور یابند و سرمایه گذاری‌هایی انجام دهند.

وی با بیان اینکه مصوبه های سفر ششم استانی دولت سیزدهم به استان بوشهر بزودی ابلاغ می‌شود، ادامه داد: در روزهای آینده شاهد برکات این سفر در استان بوشهر خواهیم بود و نتایج آن در قالب قوانین و مقررات ابلاغ خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: در اعتباری که برای پروژه‌های استان بوشهر در سفر ششم استانی رئیس جمهوری و هیات دولت سیزدهم به صورت سرجمع اعلام خواهد شد، سهم شهرستان گناوه نیز درنظر گرفته شده است که اعلام خواهد شد.

درویشی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:  در پی وقوع زلزله فروردین امسال شهرستان گناوه ، برآورد خسارت با همکاری فرمانداری انجام که به وزارت کشور ارسال و تائید شد.

فرماندار گناوه گفت: در جریان سیل آذرماه سال ۱۳۹۹و زلزله فروردین امسال این شهرستان به پل مسیر کمربندی قدیمی این شهر در محدوده مرقد سیدرضا آسیب وارد شد که نیاز فوری به بازسازی دارد.

غلامرضا مهرجو افزود: بازسازی این پل با توجه به بار ترافیکی و تردد ماشین‌های سنگین از روی آن  از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: پل کمربندی قدیمی گناوه بیش از ۵۰ سال قدمت دارد که محل عبور مسافران و گردشگران و خودروهای سنگین از سمت شهرستان دیلم و استان خوزستان در شمال به شهرهای جنوبی استان بوشهر از آن استفاده می‌شود.

فرماندار گناوه افزود: با توجه به قرار گرفتن در فصل پاییز درصورت حتی یک بارش احتمال خسارت زیادی وجود دارد که ضرورت بازسازی تاسیسات زیربنایی آسیب دیده را دوچندان می‌کند.

مهرجو یادآورشد: سیل آذر ماه سال ۹۹ و زلزله فروردین ۱۴۰۰ دو حادثه غیرمترقبه در گناوه بود که خساراتی به زیرساخت‌ها و منازل مسکونی مردم این شهرستان وارد کرد.

وی  افزود: در جریان این دو حادثه، با همکاری همه دستگاه‌های مربوط در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به برقراری خدمات زیربنایی آب و برق و گاز با همکاری دستگاه‌ها مرتبط بویژه شرکت توزیع برق این شهرستان اقدام شد.

فرماندار گناوه اظهارداشت: در سیل آذرماه ۹۹ برآورد خسارات به تفکیک در دو حوزه جداگانه خسارات زیربنایی عمومی و منازل مسکونی مردمی به این استان برای تامین اعتبار ارسال شد.

مهرجو ادامه داد: در جریان زلزله فروردین امسال، خسارتی به تاسیسات زیربنایی از جمله آب و برق و منازل مردم در روستاهای بخش مرکزی و تعدادی از روستاهای بخش ریگ وارد شد که هر چه زودتر باید جبران و بازسازی شوند.

فرماندار گناوه افزود: عمده واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله مربوط به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در شهر و روستاها  است که نیاز به حمایت دارند.

شهرستان گناوه با جمعیت ۱۰۵ هزارنفر در  شمال استان بوشهر واقع است.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه وارد استان بوشهر شد و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفت.

در ششمین استانی سفر هیات دولت به استان بوشهر ۶  وزیر کابینه دولت سیزدهم، شامل وزیر کشور، راه و شهرسازی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی رئیس جمهوری را همراهی کردند.

براساس برنامه ریزی انجام شده وزیر نیرو به شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم سفر کردند و وزیر راه و شهرسازی نیز روز پنجشنبه به شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر سفر کرد و پروژه های زیربنایی این مناطق را مورد بازدید قرار داد.

وزیران  یادشده که معین دولت بودند علاوه بربررسی میدانی مسایل و مشکلات شهرستان ها در نشست شورای اداری شرکت کردند و دیدارهایی با اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران داشتند.

همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی،دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر  رئیس جمهوری به استان بوشهر  آیت الله رئیسی را همراهی کردند.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله  شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید از موزه شهید رئیسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر- شیراز – عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر و حضور در نشست شورای اداری و  نخبگان استان و نشست خبری  برنامه های رئیس جمهوری در سفر به بوشهر بود.

در این سفر هیات دولت سیزدهم ۱۱۱ طرح و توافقنامه برای محرومیت زدایی، توسعه زیرساختی و رونق اقتصادی استان بوشهر تصویب کرد که باعث امیدواری مردم این استان شده است.