مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز یکشنبه در این آیین گفت: سامانه بومی احراز هویت خدمات بندری با همت و تلاش گروه نرم افزار اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات این اداره کل راه اندازی شده است.
سیاوش ارجمندزاده افزود: این اقدام در راستای هوشمند سازی و شفافیت فرآیندهای بندر، تحقق هدفهای دولت الکترونیک و همچنین پیشگیری از تخلفهای صورت گرفته است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ارائه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی در پنجره خدمات بندری وابسته به ارائه اسناد هویتی معتبر شامل وکالتنامه، معرفی نامه، مدارک شخصی مشتریان و همچنین رفع اثر از احکام قضایی و نامههای توقیف سازمانهای ذیصلاح است در همین راستا اقدام به ساخت و رونمایی از سامانه بومی احراز هویت خدمات بندری شده است.
ارجمندزاده افزود: این سامانه به منظور استعلام و جست و جوی پیشرفته اسناد هویتی در اختیار همه ذینفعان زیر مجموعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان قرار گرفته است.
وی درج و نگهداری آرشیو الکترونیکی همه اسناد هویتی معتبر، حذف اسناد کاغذی، امکان رهگیری وضعیت هویتی اشخاص نیازمند خدمات بندری تفکیک اسناد هویتی به سه دسته معرفی نامه، وکالتنامه و توقیف را از جمله مزایای سامانه بومی احراز هویت خدمات بندری عنوان کرد.
ارجمندزاده اظهار کرد: افزودن تاریخ اعتبار به اسناد معرفی نامه و وکالت نامه، درج حدود اختیارات به اسناد وکالت نامه، امکان درج لیستی از افراد حقیقی و حقوقی در یک سند توقیف، استعلام وضعیت توقیف افراد و شرکتها بر اساس شناسه ملی، امکان رفع توقیف افراد و شرکتها و پیوستنامه رفع توقیف از جمله دیگر مزیتهای سامانه بومی احرا هویت است.
وی قابلیت جست و جوی پیشرفته در اسناد، امکان دریافت خروجی اکسل از گزارشها، قابلیت تعریف سطحهای دسترسی سلسله مراتبی به بخشهای سامانه و کاربری آسان را از دیگر مزیتهای سامانه بومی احراز هویت خدمات بندری عنوان کرد.
Sunday, 22 December , 2024