به گزارش صدای دشتی به نقل از ایسنا استاندار بوشهر با اظهار امیدواری در پرداخت منابع تامین شده برای تسریع ساخت سد باغان تصریح کرد: امید می‌رود سد باغان در کمترین زمان به بهره‌برداری رسید و زمینه حل مشکلات مردم شهرستان جم در بخش شرب و کشاورزی فراهم شود. عبدالکریم گراوند با تاکید بر نقش […]

به گزارش صدای دشتی به نقل از ایسنا استاندار بوشهر با اظهار امیدواری در پرداخت منابع تامین شده برای تسریع ساخت سد باغان تصریح کرد: امید می‌رود سد باغان در کمترین زمان به بهره‌برداری رسید و زمینه حل مشکلات مردم شهرستان جم در بخش شرب و کشاورزی فراهم شود.

عبدالکریم گراوند با تاکید بر نقش مهم این سد در حل مشکلات شهرستان جم اظهار کرد: این پروژه  سال ۱۳۹۲ با انتخاب پیمانکار و فاینانس خارجی آن اجرایی شد که متاسفانه ۲ سهم ۷٫۵ درصد کارفرما تامین نشده بود و عملا کل فعالیت‌های سد باغان در دولت دوم تدبیر و امید آغاز شد.

گراوند، پیشرفت فیزیکی سد باغان را ۴۳ درصد، اعلام و بیان کرد: بدنه سد باغان هم ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با وجود شرایط سخت مالی، این پروژه وقفه نداشت و با وجود تامین منابع اندک از طریق فاینانس، پیمانکار از وقفه در ساخت سد جلوگیری کرده است.

گراوند با بیان اینکه بخشی از آب سد باغان به پالایشگاه گاز جم اختصاص می‌یابد، افزود: آب این سد به شهرها و روستاهای مختلف جم انتقال می‌یابد و مشکل آب مناطق برطرف می‌کند و این در حالی است مشکل آب آشامیدنی شهرستان جم با تکمیل پروژه آب‌شیرین‌کن سیراف – جم برطرف می‌شود.

به گزارش صدای دشتی بسیاری از مردم پیرامون این سد بخصوص اهالی روستای باغان دشتی بر این عقیده اند که این سد نه تنها منفعتی نصیب آنان نخواهد کرد بلکه در درازمدت حوزه اصلی معیشت مردم این منطقه که از کشاورزی تامین می شود را با مخاطرات جدی مواجه خواهد کرد.

مردم روستای باغان و بخصوص کشاورزان این منطقه که از قطب های کشاورزی نه تنها در شهرستان دشتی که در استان بوشهر محسوب می شود همواره نسبت به حقابه ای که سال ها پیش برای این منطقه پس از بهره برداری سد در نظر گرفته شده است ناراضی و گلایه مند بوده و خواستار تجدید نظر در این ارتباط هستند.
به نظر می رسد این ضرورت وجود دارد که کارشناسان امر نیز در این ارتباط با مشارکتی فعالانه این خواسته مردم منطقه را باید در دستور کار قرار دهند و در این ارتباط با در نظر گرفتن دغدغه های مردم بر تامین منافع همه ساکنین پایین دست این سد تاکید نمایند