دکتر سعید کشمیری، تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر را ۲۵۷ نفر دانست و اظهار داشت: در پیک پنجم کرونا یک‌هزار نفر در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بستری بودند و بیش از ظرفیت مراکز درمانی بیماران کرونایی مراجعه می‌کردند که با کنترل این پیک، اکنون اشغال تخت‌ها با کاهش ۷۵ درصدی به […]

دکتر سعید کشمیری، تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر را ۲۵۷ نفر دانست و اظهار داشت: در پیک پنجم کرونا یک‌هزار نفر در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بستری بودند و بیش از ظرفیت مراکز درمانی بیماران کرونایی مراجعه می‌کردند که با کنترل این پیک، اکنون اشغال تخت‌ها با کاهش ۷۵ درصدی به ۲۵۷ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه در تست‌های پیک پنجم از هر یک‌هزار نفر ۶۰ درصد آنان کرونا مثبت بود افزود: اکنون این میزان به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره کاهش به بستری‌های جدید در بخش کرونایی بیمارستان‌ها خاطر نشان کرد: روز گذشته ۵۳ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شدند که نسبت به میانگین ماه مرداد که بیش از ۲۰۰ نفر بود کاهش قابل توجهی دارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۴۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۲۳ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری به ثبت ۳ مورد فوتی دیگر در روز گذشته اشاره کرد و گفت: تاکنون یک‌هزار و ۹۲۲ نفر در استان بوشهر به سبب ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۵۵ بیمار نیز با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص و در مجموع از آغاز شیوع کرونا تاکنون بیش از ۸۴ هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از تسریع در تزریق واکسن کرونا خبر داد و با بیان اینکه تاکنون افزون بر ۴۱۰ هزار نفر این واکسن دریافت کرده‌اند خاطر نشان کرد: در مجموع افزون بر ۵۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و این مهم با افزایش مراکز واکسیناسیون تسریع یافته که پیش‌بینی می شود تا اواسط آبان به همه جامعه ‌هدف واکسن کرونا تزریق شود.

  • منبع خبر : تسنیم