البته اینگونه نیست که باتری تلفن های همراه قابل اعتماد نیستند، آن ها طوری ساخته شده اند که دربرابر گرمای بیش از حد مقاومت می کنند اما  به طور کلی باتری تلفن های همراه ا مستعد انفجار هستند. خوشبختانه راهکارهایی وجود دارد که از بروز حوادث فجیعی جلوگیری کنیم. اما آیا می توان این باور […]

البته اینگونه نیست که باتری تلفن های همراه قابل اعتماد نیستند، آن ها طوری ساخته شده اند که دربرابر گرمای بیش از حد مقاومت می کنند اما  به طور کلی باتری تلفن های همراه ا مستعد انفجار هستند. خوشبختانه راهکارهایی وجود دارد که از بروز حوادث فجیعی جلوگیری کنیم. اما آیا می توان این باور را داشت که مثلا یک گوشی ارزان قیمت مانند گوشی اقتصادی A21S  سامسونگ بیشتر مستعد آتش سوزی است؟ خیر به هیچ وجه اینگونه نیست این حوادث ممکن است در گوشی های رده بالا نیز اتفاق بیفتد، ولی با رعایت نکات ایمنی، می توانید از بروز این حوادث پیشگیری کنید.

مثل یک کارگاه عمل کنید

دقت کردید که وقتی  بوی ناخوشایندی احساس می کنیم، هراسان می پرسیم که چی درحال سوختن است؟ و به اعضای خانه اطلاع می دهیم تا اگر بو از داخل خانه است، به دنبال راهکاری باشیم؟ اما در مورد گوشی یک پله عقب تر می رویم. شما باید گوشی را قبل از اینکه نشانه ای ببینید بازرسی کنید، یعنی نکاتی مثل ورم کردن باتری گوشی، یا تغییر درشکل ظاهر گوشی، آلارم هشدار است. اگر دنبال یک گوشی ارزان قیمت با عمر باتری مناسب می گردید، خرید گوشی پوکو ایکس تری پرو شیائومی با ظرفیت ۱۲۸ را به شما توصیه می کنم، باتری این گوشی ۵۱۶۰ میلی آمپرساعتی است و شما می توانید ۱۷ ساعت بدون نگرانی با این گوشی کار کنید، همچنین دارای فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی است . برای دیدن اطلاعات کامل این گوشی می توانید به فروشگاه اینترنتی لیپک مراجعه کنید.

استفاده از شارژر معیوب یا نامعتبر

شارژر معیوب یا نامعتبر عامل دیگر بروز انفجار گوشی های موبایل است. حتما از شارژر اصلی گوشی خودتان استفاده کنید، امروزه شارژرهای قلابی و فیک در بازار زیاد است، پس برای اینکه مجبور نباشید شارژر اشتباه و نامعتبر خریداری کنید، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به شارژرتان از محافظ شارژ استفاده کنید. شارژرهای اشتباه، جریانی بیش از اندازه نیاز باتری، به گوشی شما وارد می کنند، زیرا هر دستگاهی به ولتاژ کافی و جریان مناسب برق برای شارژ نیاز دارد.

تلفن همراه تان را در ماشین رها نکنید

ممکن است ماشین را جایی پارک کرده باشید که گرمای خورشید مستقیم به تلفن شما بتابد، همین کار عامل کم شدن عمر باتری است. وقتی باتری لیتیوم یونی در معرض نور آفتاب، در حال کم شدن است، به مرور به باتری صدمه وارد می کند، و یا  ممکن است گازهایی تولید کند. این گازها به باعث باد کردن باتری می شود، و زمینه را برای یک انفجار خطرناک یا خرابی باتری فراهم می کند. گوشی Samsung a12 از آن دسته گوشی های میان رده ای است که باید مراقبت باشید که بیش از حد داغ نشود، زیرا این گوشی برای کارهای ساده و سبک طراحی شده است و فشار بیش از حد به آن آسیب می زند.

دمای شدید گوشی خطرناک است

اگر گوشی شما بیش از اندازه داغ است، آن را شارژ نکنید، چند دقیقه صبر کنید و آن را در فضای خنک قرار دهید، سپس مجدد آن را به شارژ بزنید. امروزه ظهور تکنولوژی هایی مثل فناوری شارژ سریع، فشار زیادی به باتری وارد می کند، زیرا باتری برای شارژ سریع، نیاز به جریان بیشتری دارد، و جریان انرژی برق بیشتر،گرمای بیشتری تولید می کند. اما این موضوع را نیز مد نظر قرار دهید که اگر باتری خراب شود، ممکن است بسیار داغ کند. کارشناسان عامل دیگر تولید گرمای زیاد را پردازنده های جدید در تلفن های همراه  می دانند.

جمع شدن گرمای زیاد، واکنشی به نام فرار حرارتی ایجاد می کند. پس برای جلوگیری از این شرایط، عواملی که باعث گرم شدن بیش از حد گوشی می شوند،  شناسایی کنید. پخش موسیقی طولانی مدت و بازی کردن، به افزایش دمای گوشی کمک می کند.

ساخت معیوب موبایل

با وجود اینکه بیشتر دلایل انفجار گوشی موبایل، گرم شدن بیش از حد و یا نگهداری اشتباه از آن است، اما در برخی مواقع شرکت های تولید کننده، عامل انفجار گوشی های موبایل هستند و در این مورد کاری از دست ما بر نمی آید. اشتباهاتی که در این زمینه ممکن است به وجود آید، استفاده از ترکیبات نادرست باتری است. گاهی ترکیب باتری لیتیوم یونی با سایر فلزات نامعیوب، می تواند فاجعه بار باشد، از طرف دیگر مونتاژ اشتباه عامل دیگر بروز این حوادث هولناک باشد.

گوشی را حین شارژ نپوشانید

دقت کردید که برخی از ما عادت داریم، گوشی را لابه لای بالشت و پتو در رخت خواب، شارژ کنیم؟ این کار بسیار خطرناک است، زیرا حین شارژ، گوشی گرمای زیادی تولید می کند در نتیجه فضای سربسته پتو یا ملافه اجازه خروج گرما را نمی دهد و گوشی فشار زیادی را متحمل می شود. اصولا بهترین جایی که می توانید گوشی تان را قرار دهید تا شارژ شود، میز کار یا سطح سخت است. از گذاشتن گوشی کنار سطوحی که اشتعال زا است، پرهیز کنید.