این روزها یکی از مهمترین دغدغه های مردم برخی تخلفات صنفی است که بر اساس گزارش جدید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور تعمیر خودروهای سبک صدرنشین شکایات مردمی بوده است در بررسی یکی از این تخلفات به یکی از ساده ترین پرونده ها اما عجیب ترین روش پیگیری تخلف توسط اتاق اصناف شهرستان […]

این روزها یکی از مهمترین دغدغه های مردم برخی تخلفات صنفی است که بر اساس گزارش جدید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور تعمیر خودروهای سبک صدرنشین شکایات مردمی بوده است

در بررسی یکی از این تخلفات به یکی از ساده ترین پرونده ها اما عجیب ترین روش پیگیری تخلف توسط اتاق اصناف شهرستان دشتی می پردازیم

طبق اعلام یکی از شهروندان مرداد ماه سال جاری پس از تعمیر خودرو توسط تعمیرکار و عدم تعمیر قطعه معیوب و تعویض بدون اطلاع قطعات دیگر از خودرو و گرفتن فاکتور از فروشنده لوازم یدکی خودرو و وجود مجدد صدای خودروی به اصطلاح تعمیر شده و مراجعه صاحب خودرو، تعمیرکار از تعمیر مجدد خودداری می‌نماید.
به این ترتیب شکایتی از طرف صاحب خودرو به اتاق اصناف برعلیه تعمیرکار و فروشنده لوازم یدکی خودرو به سبب گرانفروشی تهیه و ایجاد می شود.
وی می گوید پس از یک هفته رفت و آمد به اتاق اصناف و اتاق بازرگانی شهرستان دشتی بالاخره نامه‌ای مبنی بر کارشناسی خودرو از طریق اتاق اصناف شهرستان دشتی و با پرداخت وجه به کارشناس مورد تایید اصناف خودرو بازبینی می‌شود که با اعلام کارشناس اتاق اصناف معیوب بودن خودرو و عدم تعمیر صحیح توسط تعمیرگار تایید می‌شود.

پس از ارسال نامه از کارشناس به اصناف شهرستان دشتی و مراجعه شاکی برای پیگیری پرونده متوجه گم شدن نامه کارشناسی در اتاق اصناف می شود و این اتفاق باعث می شود پیگیری به دو هفته طول بکشد.

این شاکی خاطرنشان می کند که پس از حدود یک ماه به درازا کشاندن روند کارشناسی خودرو و شاکی بودن گرانفروشی پیگیر علت ماندن پرونده در اتاق اصناف شده ام که بالاخره این پرونده البته تنها پرونده شکایت از تعمیرگار خودرو به تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال می‌شود و در جلسه طرفین رئیس شعبه تعزیرات اعلام می دارد نامه کارشناسی فاقد اعتبار بوده و باید برگشت بخورد و نامه‌ای مبنی بر گرانفروشی به دست ما نرسیده است.

طبق گفته‌های این شهروند اعلام شده تا پایان این هفته نامه به اتاق اصناف ارسال و منتظر تماس اصناف و کارشناسی مجدد در هفته آینده باشید و اگر اینگونه باشد یعنی تا پایان شهریور ماه سال جاری این پرونده خاتمه نمی یابد.

ایشان می‌گوید پس از مراجعه به اتاق اصناف برای پیگیری مجدد از روند شکایت گرانفروشی لوازم یدکی از این اداره پاسخی دریافت ننموده و پس از مراجعه به اتاق بازرگانی متوجه شدم هر۳ فقره شکایت همچنان در اتاق بازرگانی بوده و اقدامی صورت نگرفته است و بازرس این اداره اعلام میکند در بازرسی که از فروشنده داشته‌ام ایشان گرانفروشی نداشته و این در حالی است که طبق اظهارات بازرس اتاق بازرگانی فروشنده لوازم یدکی به عنوان نمونه سرپلوس ۲۰ را براساس اعلام بازرس بازرگانی ۳۹۶۰۰۰ هزار تومان خریده است و ۳۸۰۰۰۰ هزار تومان به من فروخته است، آیا این امکانپذیر است که فروشنده ۳۹۶۰۰۰ تومان خریده و به مبلغ ۳۸۰۰۰۰ تومان یعنی زیر قیمت خرید به من فروخته باشد؟

وی می گوید در این مدت من بعنوان شاکی بیشتر اذیت شده‌ام و در این یک ماه به دلیل خرابی ماشین از کار بازمانده و با اوضاع بد اقتصادی در خرج و مخارج زندگی، پول گرایه خانه، آب، برق و… مانده‌ام

ایشان از سازمان بازرسی استان درخواست ورود به این موضوع و علت رفع نشدن مشکل شکایتش و کاغذبازی های مداوم را دارد و خواستار تعین تکلیف موضوع و همچنین وضعیت خودرو خود شده است