رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون این شورا ۶۹ میلیارد تومان برای مقابله با این ویروس کمک کرده است.

مسعود حسنی افزود: از این میزان مشارکت انجام شده طی ۲ مرحله ۱۸.۲ میلیارد تومان  تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای برای مبارزه با کرونا در جنوب استان هزینه شده و علاوه بر این نیز به دانشگاه علوم پزشکی هم مبلغ حدود ۱۰ میلیارد تومان کمک شده است.

وی اظهار کرد: در مرحله نخست ۱۰.۵ میلیارد تومان و در مرحله دوم ۷.۷ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات سرمایه‌ای پزشکی برای بیمارستان‌های جم، کنگان، عسلویه، دیر، خورموج و دشتستان تخصیص یافته است.

حسنی بیان کرد: با این میزان اعتبار تجهیزات و دستگاه‌هایی شامل دستگاه تنفسی، ونتیلاتور ، تخت آی سی یو، سونوگرافی، الکتروشوک، اتوکلاو، دستگاه  اکسیژن ساز، تنفس مصنوعی، نیولایزر، پالس آکسی متر، مانیتور علائم حیاتی خریداری و تحویل بیمارستان‌های شهرستان‌های جنوب استان شده است.

رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه  پارس اضافه کرد: همچنین از ابتدای شیوع ویروس کرونا طی ۲ مرحله ۲۱ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی به ارزش تقریبی ۹ میلیارد تومان تهیه و در بین نیازمندان شهرستان‌های جنوبی استان شامل عسلویه، کنگان، دیر و جم توزیع شده است.

وی راه اندازی درمانگاه ابن سینا در حاشیه روستای شیرینو کنگان ، راه اندازی نقاهتگاه بیماران در دهکده گردشگری، آزمایشگاه ویروس شناسی و تهیه ۲ هزار تبلت برای دانش آموزان را از جمله مهمترین اقدامات انجام شده توسط شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس علاوه بر مشارکت در طرح ها و پروژه های عمرانی منطقه جنوب استان بوشهر در یک‌سال گذشته عنوان کرد.

رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس گفت: این شورا از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰ هزار کیت تشخیصی تهیه و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده است و قرار است به زودی ۱۰ هزار کیت تشخیصی دیگر نیز تامین و تحویل شود.

وی یادآور شد: با آغاز واکسیناسیون کرونا، این شورا یک مرکز با تمام امکانات و تجهیزات برای  تزریق واکسن به کارگران  و  کارکنان شاغل عسلویه راه‌اندازی و تجهیز کرد و در حال حاضر روزانه ۵۰۰ نفر واکسن دریافت می‌کنند و قرار است این شمار به روزانه یک هزار نفر افزایش یابد.

حسنی ادامه داد: در شرایطی که کشور با مشکل تامین اکسیژن روبرو است پتروشیمی‌های مستقر در منطقه بخش عمده‌ای از اکسیژن کشور را تامین و طی ۹ ماه گذشته یک هزار و ۸۵۰ تن اکسیژن  به استان‌های بوشهر، گلستان، خراسان، فارس، چهار محال و بختیاری، خوزستان، تهران و کردستان، آذربایجان ، کهگیلویه و بویراحمد  ارسال شده است.

وی گفت: با توجه به شرایط کرونایی استان برای کمک رسانی هرچه بهتر درخواست می‌شود جنوب استان بوشهر به شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واگذار شود هرچند انتظار می‌رود استان کمک‌های خود را از ما دریغ نکند و این شورا نیز در صورت امکان کمک‌های خود را علاوه بر جنوب به سایر مناطق استان و استان‌های همجوار گسیل خواهد داد.

حسنی افزود: این میزان کمک با هدف ایفای مسئولیت اجتماعی واحدهای تولیدی این منطقه در بوشهر بویژه در جنوب این استان و منطقه عسلویه هزینه شده‌است.

وی تاکید کرد: این خدمت بی منت است و این وظیفه ما است و تمام کارهایی که انجام شده حتی کمتر از وظیفه ما بوده است.

  • منبع خبر : ایرنا