امتحانات دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم تحصیلی در استان بوشهر از ۲۷ اردیبهشت با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به حضور ۱۶ هزار دانش آموز پایه نهم و ۷ هزار دانش آموز دوازدهمی در استان بیان کرد: در این دو پایه تحصیلی، شرایط قرمز کرونایی برای همه مناطق در نظر گرفته شده و آغاز امتحانات از ۲۷ اردیبهشت و پایان آن هم برای پایه نهم ۱۷ خرداد و پایه تحصیلی دوازدهم ۲۴ خرداد است.

حسین درتاج افزود: با توجه به شرایط کرونایی، نگرانی و دغدغه دانش‌آموزان و والدین درباره حضوری بودن امتحانات قابل درک است و به همین دلیل تعداد حوزه‌های امتحانی را افزایش داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه سلامت دانش آموزان اولویت مهم مسئولان آموزش و پرورش است عنوان کرد: در پایه دوازدهم تحصیلی تعداد ۱۲۶ حوزه امتحانی پیش بینی کرده‌ایم و برای پایه نهم نیز دانش‌آموزان در مدرسه خودشان در یک یا دو گروه و در دو نوبت امتحان خواهند داد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: برای رعایت سلامت دانش‌آموزان، همه حوزه‌های امتحانی ضد عفونی و فاصله صندلی‌ها دو متر تعیین شده است و از دانش‌آموزان نیز خواسته می‌شود مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: امتحانات سایر پایه‌های تحصیلی نیز متناسب با شرایط کرونایی منطقه و استان می‌تواند به صورت حضوری و یا غیر حضوری برگزار شود.

درتاج، ملاک نمره گذاری دانش‌آموزان نهمی و دوازدهمی را نمرات امتحانی پایان سال بر اساس آیین نامه‌ها دانست و افزود: برای سایر پایه‌ها ملاک نمره بیشتر آزمون‌های مستمر و کار پوشه دانش‌آموزان است نه نمره پایانی.