به گزارش صدای دشتی از روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، امید پارسایی فر با اشاره به اهمیت فعالیتهای قرآنی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت : به مناسبت ماه ضیافت الهی دو فراخوان استانی در خوشنویسی و تصویرسازی جهت جلب مشارکت و فعالیت هنرمندان استان منتشر شد. رییس حوزه هنر استان با تاکید بر […]

به گزارش صدای دشتی از روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، امید پارسایی فر با اشاره به اهمیت فعالیتهای قرآنی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت : به مناسبت ماه ضیافت الهی دو فراخوان استانی در خوشنویسی و تصویرسازی جهت جلب مشارکت و فعالیت هنرمندان استان منتشر شد.

رییس حوزه هنر استان با تاکید بر تقویت هنر قرآنی در استان اظهارعنوان کرد: امسال سومین دوره فراخوان خوشنویسی «قدر قلم» برگزار می شود و از خطاطان استان دعوت شده است تا آثار خود را در رشته های مختلف خوشنویس در خطوط نستعلیق، شکسته نستعیلق، نسخ، ثلث و نقاشیخط در دو محور آیاتی از سوره های مبارکه شعرا و حشر به نگارش درآورند .

پارسایی فر با تاکید بر اهمیت فعالسازی هنر تصویرسازی در استان افزود : از هنرمندان تصویرساز استان نیز در فراخوان دیگری دعوت شده است تا نسبت به تصویرسازی قرآنی بر اساس قصه اصحاب کهف بر مبنای آیات سوره کهف و همچنین توصیف دریا برمبنای سوره نحل به خلق اثر بپردازند.

رییس حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به مجاهدتهای شبانه روزی کادر درمان استان در مقابله با بیماری کرونا افزود: برای تقدیر و تجلیل ار کادر زحمتکش درمان استان در این ایام ، آثار برگزیده این فراخوانها به کادر درمان استان تقدیم می شود.

امید پارسایی فر با اشاره به اهمیت هنرهای تجسمی در استان خاطرنشان کرد: هنرهای تجسمی با توجه به جذابیت و نوع تولیدشان که عمدتا به صورت هنرهای فردی هستند، در این ایام قرنطینه و کرونایی ، فرصت مناسبی برای ارائه استعدادها و توانمندی های هنرمندان استان هستند که باید به انها توجه و با برگزاری این فراخوان ها ساماندهی و تقویت شود.

رییس حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به هدف از برگزاری این فراخوان در ماه مبارک رمضان افزود: شناسایی و حمایت از استعدادهای هنرمندان جوان در استان که بر مبنای مفاهیم قرآنی و دینی نسبت به تولید آثار فاخر اقدام می کنند، از رسالتهای مهم حوزه هنری است که با برگزاری این رویدادهای هنری در پی نائل شدن به این اهداف هستیم.