رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این نشست گفت: قرآن منبع اصلی بشر برای رهایی از مسائل و مشکلات است که قرائت و حتی فراگیری آن افتخاری بزرگ برای انسان می باشد.حمید زارعی اظهار کرد: چارک از روستاهای نمونه کشور در زمینه فعالیت های قرآنی است و وجود قاریان، حافظان و فعالان قرآنی […]

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این نشست گفت: قرآن منبع اصلی بشر برای رهایی از مسائل و مشکلات است که قرائت و حتی فراگیری آن افتخاری بزرگ برای انسان می باشد.
حمید زارعی اظهار کرد: چارک از روستاهای نمونه کشور در زمینه فعالیت های قرآنی است و وجود قاریان، حافظان و فعالان قرآنی درتمام گروه های سنی از کودکان تا بزرگسالان هر دوست دار قرآنی را ذوق زده و خوشحال می کند.
وی افزود: روستای چارک منطقه ی شاخص قرآنی می باشد که فعالیت ها به صورت خلاقانه همراه با ترویج کلام وحی و جذب نفرات به کتاب آسمانی منجر می شود.
زارعی بیان کرد: انتخاب روستای قرآنی یکی از برنامه های مانای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که می تواند موجب آشنایی فعالیت های روستاها به کصورت مدون معرفی گردد.
وی اظهار امیدواری کرد این روستا با تعداد زیادی از قاری، حافظ و فعال قرآنی نخستین روستای کشور باشد که به عنوان دهکده قرآنی ثبت ملی شود.
رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: قرآن کتاب آسمانی است که تمسک به آن انسان را از تاریکی نجات داده و روشنایی را به او هدیه می دهد.
ابراهیم کامران اظهار کرد: انتخاب روستای قرآنی یک طرح برجسته می باشد که در شناسایی و توسعه مناطق بخش دینی و قرآن نقش تاثیرگذاری دارد.
وی افزود: روستای چارک با داشتن افراد مستعد در تمام زمینه ها از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است که اغلب آنها در سطح ملی و بین المللی شناخته شده هستد.
کامران بیان کرد: این برنامه در دو بخش عمومی و تخصصی برنامه ریزی شده که الگو سازی و جهت دهی فعالیت های قرآن و عترت در روستاها، توسعه و ترویج و جریان سازی فرهنگ قرآن و عترت در اقشار مختلف جامعه و تقویت هویت دینی و شبکه سازی فعالیت های قرآن و عترت در مناطق روستایی کشور از اهداف این برنامه قرآنی است.
وی ضمن بیان گزارشی از شیوه نامه اجرایی نخستین دوره انتخاب روستای قرآنی، خاطرنشان کرد: واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از موسسات و برنامه های قرآنی تاثیرگذار، حمایت و استقبال می کند.
رئیس شورای چارک نیز گفت: این دهکده قرآنی ایران اسلامی دارای قاریان برتر کشور است که رتبه‎های نخست کشوری را در این زمینه دارند.
سید محمدامین ابطحی اظهار کرد: دهکده قرآنی چارک در تلاوت کلام وحی از برجسته‌ترین‎ها در کشور به شمار می‎رود که با حمایت شاهد اثرگذاری بیشتر خواهیم بود.
لازم به توضیح می باشد روستای چارک در حاشیه کوه‌ و در ۱۶ کیلومتری جنوب غربی شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی قرار گرفته است. ۲۳۰ خانوار و یک هزار نفر جمعیت دارد که ۴۰ درصد آن را سادات تشکیل می‎دهند و اکثر آنها از حافظان قرآن و از قاریان برتر استان بوشهر هستند.

  • منبع خبر : اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان دشتی