مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: شناسایی قوانین دست‌ و پاگیر سرمایه‌گذاری و پیگیری برای این مقررات ‌زدایی و طراحی سامانه صدور مجوزهای آن سبب کسب رتبه برتر این اداره کل در وزرات اقتصاد شد.

رسول زارعی افزود: در راستای بهبود فضای کسب و کار، قوانین و مقرراتی که سبب اخلال در توسعه فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری بود شناسایی و پس از طرح در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بوشهر، به عنوان پیشنهاد استان بوشهر در هیات مقررات زدایی کشور بررسی و تصویب شد.

وی عنوان کرد: طراحی و بهره برداری از سامانه صدور مجوزهای سرمایه گذاری استان بوشهر اقدامی دیگر در مسیر تسهیل و بهبود فضای سرمایه‌گذاری و کسب و کار است که سال ۹۸ رونمایی و از ابتدای سال ۹۹ اجرا شد.

زارعی اضافه کرد: انجام دو فرایند تغییر کاربری اراضی شخصی و واگذاری اراضی ملی از مسیر سامانه صدور مجوزها انجام می‌شود که زمان صدور مجوزها به طور مستمر کاهش یافته و از ۶ ماه به کمتر از ۷۵ روز و زمان رسیدگی و پاسخگویی به استعلام دستگاه‌های اجرایی به طور متوسط به ۷ روز رسیده است .

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر با بیان اینکه این سامانه در آینده نیز زمینه را برای بهبود مستمر فضای کسب و کار در استان فراهم می‌کند، اظهار کرد: در زمان حاضر فرایند اخذ استعلام‌های مربوط به موضوع ماده ۲۴ قانون معادن نیز به این سامانه اضافه شده است و به زودی فرایند مربوط به طرح‌های سرمایه گذاری در میراث فرهنگی و گردشگری نیز به آن افزوده می‌شود.

وی در ارتباط با دلایل انتخاب بوشهر به عنوان استان برتر در شاخص بهبود فضای کسب و کار، افزود: اداره کل امور اقتصادی و دارایی این استان موفق شد با هماهنگی سایر دستگاه‌ها و همراهی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و استاندار، اسناد خزانه اسلامی که به عنوان ابزار تامین مالی و تسویه حساب با طلبکاران بخش دولتی استان در نظر گرفته شده است را به شکلی موثر در کوتاه‌ترین زمان  برای تسریع در تکمیل طرح های عمرانی به کارگیرد.

زارعی یادآورشد: وزارت امور اقتصادی و دارایی، سالانه عملکرد ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان‌ها را در پنج شاخص مولد سازی و فروش اموال مازاد، بهبود فضای کسب و کار، جذب اسناد خزانه اسلامی، سرمایه گذاری خارجی و توسعه دولت الکترونیک مورد ارزیابی قرار می دهد که در ارزیابی عملکرد سال ۹۹، بوشهر رتبه برتر کشوری را در شاخص بهبود محیط کسب و کار را کسب کرد.

پیش از این در سوم فروردین ماه، در بیستمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور رئیس جمهور ، از استان بوشهر و راهبری موثر و حمایت های استاندار بوشهر در زمینه راه اندازی و اجرای سامانه صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری و موفقیت‌های حاصل شده در بهبود فضای کسب و کار تقدیر شده بود.