مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: براساس تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه با بنیاد مسکن کشور، سهم این استان از محل احداث واحدهای مسکونی محرومان یکهزار و ۵۰۰ واحد تعیین شده‌است.

حمید حیدری بریدی به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب ۱۰۰ امام (ره) افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده این واحدهای مسکونی با زیربنای ۵۰ مترمربع احداث می‌شود.

وی بیان کرد: برای احداث هر یک از این واحدهای مسکونی ۵۰ میلیون تومان به صورت تسهیلات و ۳۰ میلیون تومان نیز بلاعوض پیش بینی شده‌است، براین اساس در مجموع ۷۵ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات و ۴۵ میلیارد تومان به صورت بلاعوض برای احداث این واحدهای مسکونی برای استان اعتبار در نظر گرفته شده‌است.

حیدری بریدی ادامه داد: اولویت واگذاری این واحدهای مسکونی با مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است و در صورتی که متقاضی وجود نداشت به سراغ افراد نیازمندی که در این مجموعه قرار ندارند، می‌رویم.

وی یادآور شد: براساس آمارها از سال ۹۲ تا ۹۹، در مجموع ۹۸۷ واحد مسکونی ویژه محرومان برای قشرهای کم درآمد در حوزه شهری و ۲۷۶ واحد مسکونی نیز برای مددجویان بهزیستی دارای  ۲ معلول به بالا توسط بنیاد مسکن در استان بوشهر احداث شده‌است.

حیدری با اشاره به بهسازی و مقاوم سازی هفت هزار و ۹۹۹ واحد مسکونی در هشت سال دولت تدبیر و امید در استان بوشهر گفت: بر این اساس از سال ۱۳۸۴ که طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی آغاز شده‌است تاکنون از ۷۷ هزار واحد مسکونی روستایی موجود در این استان ۴۳ هزار و ۸۹۰ واحد مقاوم سازی شده‌است.

وی ادامه داد: براساس آمارها ۵۴ درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان بوشهر در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی مقاوم سازی شده و این آمار از میانگین ۴۸ درصدی کشور بالاتر است.

حیدری اضافه کرد: ۴۵۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در شهرستان‌های دشتی، دیر، دیلم، بنک و اهرم با ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات به ازای هر واحد مسکونی آغاز و با پیشرفت فیزیکی مناسبی در دست احداث است.

وی ایمن سازی ۴۵ روستا در شهرستان‌های دشتستان، گناوه و دیلم در برابر سیل با ۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار و اجرای طرح هادی در روستاهای مناطق نفت خیز با ۹۷میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان را از جمله اقدام‌های مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

به گفته حیدری همچنین امسال نیز ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تفاهم نامه نمایندگان جنوب و شمال استان بوشهر شامل شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم، دشتی و تنگستان و کنگان، دیر، جم و عسلویه با وزارت نفت برای اجرای طرح‌های هادی ابلاغ شده‌است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: همچنین ۲۰ میلیارد تومان اعتبار امسال از محل اعتبارات ملی برای تامین قیر رایگان ابلاغ شده که به همین میزان نیز دهیاری‌ها باید مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر در ۵۲ درصد روستاهای استان بوشهر طرح هادی اجرا شده‌است یادآور شد: از سال ۹۲ تا کنون ۳۸۴ کیلومتر مربع طرح هادی با ۷۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در روستاهای استان بوشهر اجرا شده‌است.

حیدری با اشاره به سیل آذر ماه پارسال و آسیب دیدگی برخی از واحدهای مسکونی در شهرستان‌های دشتستان و گناوه افزود: در زمان حاضر عملیات اجرایی ۶۲۴ واحد مسکونی و ۹۷۷ واحد تعمیراتی ناشی از سیل با پیشرفت ۴۵ درصد در دست اجرا است.

وی احداث ۶۰۲هزار مترمربع بوستان روستایی با ۲۵ میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان، ۱۵۶ زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال با ۲۹ میلیراد و ۶۰۰ میلیون تومان، بازسازی چهار هزار و ۵۱۹ واحد مسکونی در مناطق سانحه دیده از سیل و زلزله، احداث ۶۰۰ واحد مسکن مهر و صدور ۱۵هزار جلد سند مالکیت شهری و روستایی را از جمله دیگر فعالیت‌های بنیاد مسکن در استان بوشهر عنوان کرد.