تاکنون هشت استاندار منصوب شدند که همگی از دل کارگروه انتخاب استانداران متشکل از خبرگان و افراد خوشنام و دارای سوابق مسئولیتی بیرون آمده و از سوی وزارت کشور به دولت پیشنهاد و تایید شده اند. برای تعیین استانداران شاخص‌هایی تعیین و به تایید رئیس جمهور رسید و کارگروهی وظیفه بررسی استانداران پیشنهادی و انطباق […]

تاکنون هشت استاندار منصوب شدند که همگی از دل کارگروه انتخاب استانداران متشکل از خبرگان و افراد خوشنام و دارای سوابق مسئولیتی بیرون آمده و از سوی وزارت کشور به دولت پیشنهاد و تایید شده اند.

برای تعیین استانداران شاخص‌هایی تعیین و به تایید رئیس جمهور رسید و کارگروهی وظیفه بررسی استانداران پیشنهادی و انطباق آنان با این شاخص را برعهده دارد.

پیشنهادهایی از طرف تشکل‌ها، معتمدین و ستادها به کارگروه انتخاب استانداران رسیده اما تاکنون هیچ دخالتی در انتخاب استانداران صورت نگرفته است و حتی برای استان خود رئیس‌جمهور محترم نیز با تاکید ایشان سازوکار تعیین شده، طی شد.

شاخص‌های ده‌گانه‌ای در نظر گرفته شده است که همه استانداران پس از یک‌سال ارزیابی می‌شوند و از بین این شاخص‌ها، حاشیه‌نشینی و ساماندهی اتباع در استان خراسان رضوی جزو اولویت‌های ویژه است.

مردم‌داری و در نظر گرفتن کرامت مردم مهمترین مطالبه دولت از کارگزاران است.