بوشهر درحالی جزو استان های فقیر از نظر احداث آزادراه می باشد که بیش از دو دهه است گوش مردم این استان به وعده های تکراری درباره احداث آزادراه بوشهر- شیراز آشناست.

اصلی ترین کریدور مواصلاتی استان بوشهر به سمت فارس و مرکز کشور، جاده قدیمی «دالکی- کنارتخته» می باشد که سال هاست بهسازی و تعریض آن به صورت لاک پشتی پیش می رود و در زمان اوج ترددها، رانندگان با کلاف سردرگم ترافیک در این مسیر یک طرفه مواجه اند.

یکی از وعده های دولت سابق، اجرای پروژه آزادراه بوشهر- شیراز بود، طوری که رییس جمهور فقید در پاییز سال قبل و افتتاح آزادراه «شیراز- اصفهان» تاکید کرد که آزادراه باید تا بوشهر برسد.

مدتی بعد، مسئولان از امضای تفاهم نامه میان وزارت راه و شهرسازی، شستا و وزارت دفاع برای تامین مالی آزادراه بوشهر- شیراز خبر دادند، اما در یکسالگی این وعده ها، آزادراه کلید نخورد و پرونده اش به دولت چهاردهم منتقل شد.

پروژه های کشوری با پول بوشهر پیش می روند، اما خودش لنگ اعتبار است!

واقعیت این است میزان برخورداری استان ها از آزادراه و بزرگراه، یکی از ملاک های توسعه زیرساخت جاده ای می باشد، شاخص مهمی که بوشهر از این نظر جزو استان های کشور محسوب می شود، طوری که هیچ آزادراهی در این استان احداث نشده یا پروژه اش فعال نیست، ضمن اینکه فقط ۲۰ درصد جاده های بوشهر بزرگراه می باشد.

قطعا یکی از پرونده های باز پیش روی استاندار آینده، پیگیری شروع آزادراه بوشهر- شیراز است.

بوشهری ها می پرسند چرا سایر پروژه های آزادراهی کشور با اعتباراتی که منبع تامین بخش زیادی از آن در همین استان بوشهر است، پیش می رود ، اما نوبت به بوشهر که می رسد، زیرساخت های این استان در ایستگاه بی پولی متوقف می ماند.