شماری از والدین دانش آموزان بوشهری در اعتراض به دو شیفته شدن تنها مدارس تک شیفت مرکز استان تجمع کردند.

معترضان که شمار آنها حدود ۱۰۰ نفر برآورد می شد، صبح دوشنبه با تجمع مقابل ساختمان آموزش و پرورش شهرستان بوشهر، خواستار توجه به دغدغه شان شدند.به گزارش آوای دشتی؛ خلیج فارس نوشت: یکی از والدین به نمایندگی از معترضان گفت: دبستان های ناخدا عباس و مصلحیان تنها مدارس تک شیفت شهر بوشهر هستند که به صورت هیات امنایی اداره می شوند، اما قرار شده به دلیل حضور دانش آموزان دو مدرسه تخریبی دیگر (بنت الهدی و فروغی بسطامی) در این مدارس، زمان حضور دانش آموزان را بجای تک شیف به صورت چرخشی (صبح و بعد از ظهر) تبدیل کنند.

وی با اشاره به اینکه اغلب کارمندان قادر به همراهی لازم با فرزندان دانش آموز خود در نوبت عصر نیستند، ادامه داد: از طرفی به دلیل هیات امنایی بودن این مدارس و پرداخت شهریه اولیه توسط والدین، انتظار داریم که فرزندان مان همچنان در نوبت صبح باشند و دانش آموزان مهمان در نوبت عصر قرار بگیرند تا خللی در برنامه ریزی خانواده ها هم رخ ندهد.

یکی دیگر از والدین هم با اشاره به اینکه دانش آموزان دو مدرسه تخریبی مورد اشاره در سال گذشته هم به مدارس ناخدا عباس و مصلحیان منتقل شدند، یادآور شد: پارسال این دانش آموزان در نوبت عصر بودند و اعتراضی رخ نداد، اما به دلیل تاخیر در احداث مدارس نوساز، حضور دانش آموزان در مدرسه های مصلحیان و ناخدا عباس هم چرخشی شده است. خواسته ما این بود که چون اعتبار ساخت این دو مدرسه توسط خیرین تامین گردیده، باید سریع تر بنای جدید احداث و تکمیل می شد.

وی تصریح کرد: در خردادماه سالجاری، رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان در جمع والدین قول داد همچنان دانش آموزان دو مدرسه در نوبت صبح باشند و دانش آموزان مهمان مشابه سال قبل در نوبت عصر، ولی دیروز در آستانه سال تحصیلی جدید، خبردار شدیم برای این دو مدرسه شیفت چرخشی درنظر گرفته شده که در تناقض با وعده اولیه است.

گزارش خلیج فارس حاکی از آن می باشد که با وجود دو ساعت تجمع والدین مقابل آموزش و پرورش شهرستان و حضور در فضای اداری، مسئولی برای پاسخگویی در میان آنها حضور نیافت.

همچنین خبرنگار ما با «مهدی سروش‌ نسیب» رییس آموزش و پرورش مرکز استان تماس گرفت تا توضیحات وی را منتشر کند که یکی از همراهان وی پاسخ داد «ایشان به دلیل کسالتی که رخ داده، در اورژانس بیمارستان قلب هستند.»