معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی از ادامه روند صعودی تعداد مبتلایان کرونا خبر داد و گفت: رکورد تعداد موارد مثبت شناسایی شده در یک روز در این شهرستان شکسته شد.

شهلا فرهودی ضمن ابراز نگرانی از ادامه روند صعودی تعداد مبتلایان کرونا در سطح شهرستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با شناسایی و ثبت ۵۱ مورد مثبت، رکورد تعداد مبتلایان به کرونا در یک روز در شهرستان دشتی شکسته شد.
وی با بیان اینکه همچنان شاهد نقض شیوه‌نامه های بهداشتی توسط برخی از افراد جامعه هستیم افزود: در حال حاضر که شاهد شیوع ویروس کرونای جهش یافته با قدرت انتقال و سرعت انتشار بسیار بالا در سطح شهرستان هستیم، هرگونه نقض شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عدم پایبندی به مفاد آن می‌تواند زمینه ساز شکل‌گیری زنجیره‌هایی گسترده از انتقال این ویروس و بروز خسارات تلخ و جبران ناپذیر برای خانواده‌ها گردد.
وی تصریح کرد: مراقبین سلامت، بهورزان و نمونه گیران طرح شهید سلیمانی در حال انجام عملیات رهگیری و شناسایی موارد مشکوک در بین اطرافیان و افراد در تماس با مبتلایان در اقصی نقاط شهرستان می‌باشند تا از گسترش بیش از پیش زنجیره‌های انتقال جلوگیری نمایند.
شهلا فرهودی با اشاره به سهل انگاری برخی افراد در استفاده از ماسک در رفت و آمدها و ارتباطات روزانه از مردم خواست با پایبندی به رعایت  شیوه‌نامه‌های بهداشتی بویژه پرهیز از حضور در تجمعات اعم از دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه، مراسم تشییع و عروسی، در صورت مشاهده هرگونه علائم مربوط به این بیماری به پزشک مراجعه و ضمن احساس مسئولیت در قبال سلامت خود و دیگران، مدافعان سلامت را در مسیر دشوار کنترل و مقابله با کرونا یاری نمایند.