رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی گفت: توجه به کتاب باید از سنین کودکی در فرد نهادینه شود.

حمید زارعی در مصاحبه ای به مناسبت روز جهانی کتاب کودک بیان کرد: کودکان و نوجوانان مهمترین قشر هر جامعه هستند که فراهم نمودن زمینه انس با کتاب برای این سنین لازم و اجباری می باشد.
وی افزود: کتاب بهترین و تاثیرگذارترین مولفه در زندگی بشر می باشد که رشد، پیشرفت و رسیدن به دستاوردهای مهم را برای انسان به همراه داشته است.
زارعی اظهار کرد: انسان های موفق همواره کتاب را به عنوان یکی از ابزارهای لازم در دسترس دارند تا در هنگام اوقات فراغت به مطالعه بپردازند که این خود یکی از نشانه ها و تاثیرات ترویج کتابخوانی است.
وی با اشاره به اینکه توجه به کتاب باید از سنین کودکی در فرد نهادینه شود، عنوان کرد: انجام این مهم علاوه بر تاثیرگذاری در جامعه باعث شکل گرفتن شخصیت اجتماعی در فرد نیز می شود.
زارعی تصریح کرد: نامگذاری روز جهانی کتاب کودک یک انتخاب و اتفاق مهم است که کودکان با ارائه ایده های نو و اجرای فعالیت های متنوع دیگران را به کتاب و کتابخوانی تشویق کرده و موجب افزایش سرانه مطالعه می شوند.
وی ادامه داد: در چند سال اخیر به ویژه در دولت تدبیر و امید طرح های خوب و موثری در حوزه کتاب اجرا شده که کودکان و نوجوانان را در کنار خواندن کتاب های درسی به دیگر کتب انس داده است.
زارعی اضافه کرد: مردمان شهرستان دشتی به لحاظ سابقه دیرینه فرهنگی و ادبی همواره به کتاب و کتابخوانی اهمین ویژه ای قائل بوده و مطالعه را یکی از اولویت ها و اقدامات اصلی خود می دانند.
وی خاطرنشان کرد: تاسیس حدود هزار باشگاه کتاب خوانی، تاسیس ۸ کتابخانه مدرسه ای، ۷۰ کتاب خانه کلاسی وتوزیع بیش از ۵۰ هزار جلد کتاب بین مدارس و برگزاری جشنواره های مختلف کتاب برای کودکان از جمله برنامه های حمایتی از کودکان با موضوع کتاب بوده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی ضمن تبریک روز جهانی کتاب کودک، اظهار امیدواری کرد کودکان می توانند با توجه بیشتر به کتاب کشور را در تمام حوزه ها بیمه کنند.