مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با سرمایه‌گذاری یکهزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در مجتمع نگین، تا یک ماه آینده بندر بوشهر در زمینه ترانزیت مشتقات نفتی فعال می‌شود.

محمد شکیبی نسب ” روز چهارشنبه در آیین امضا تفاهمنامه با سرمایه گذار اجرای این طرح اظهار کرد: در راستای توسعه بندر بوشهر و آماده سازی زیرساخت‌های مرتبط با حضور مدیرعامل هلدینگ حمل و نقل بنیاد مستضعفان و مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و بندری سینا تفاهمنامه تاسیسات بارگیری مشتقات نفتی در مجتمع بندری نگین امضا شد.

وی بیان کرد: شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا با احداث اسکله ۳۰۰ متری در مجتمع بندری نگین پیشران در ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به این مجتمع محسوب می‌شود.

شکیبی نسب یادآور شد: در نمایشگاه هفته حمل و نقل امسال نیز با امضا ۲ تفاهم نامه با بخش خصوصی زمینه برای سرمایه‌گذاری ۲۴ هزار میلیارد ریال در مجتمع بندری نگین فراهم شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در سومین تفاهمنامه سرمایه گذاری به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال برای جمع آوری مواد زائد نفتی و پسماندهای ناشی از فعالیت شناورها در بنادر بوشهر، ” خارگ” و عسلویه به امضا رسید.

مدیرعامل هلدینگ حمل و نقل بنیاد مستضعفان نیز گفت: براساس تفاهمنامه منعقد شده برای ترانزیت مواد نفتی، کار ترانزیت محموله های نفتی ظرف یک ماه آینده در مجتمع بندری نگین آغاز می‌شود.

” رضا ایلاتی ” افزود: با تحقق این مهم و شروع عملیات بارگیری، حجم زیادی بار به فعالیت ترانزیت در بندر بوشهر افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت خدمات دریایی بندری سینا نیز گفت: این شرکت فعالیت خود را در مجتمع بندری نگین در سال ۹۵ آغاز کرد و در سال ۹۷ اسکله ۳۰۰ متری خود را به بهره‌برداری رساند.

” سعید جعفری ” افزود: این اسکله برای ترانزیت مشتقات نفتی بکارگیری می شود.

  • منبع خبر : ایرنا