مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: بیش از ۴۰۰ بانوی استان برای شرکت در دومین کنگره ملی بانوان تأثیرگذار ثبت نام کردند.

رقیه زنگنه نژاد صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص روند برگزاری دومین کنگره ملی زنان تأثیرگذار اظهار داشت: بیش از ۴۰۰ بانوی استان در حوزه‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و اقتصادی برای شرکت در دومین کنگره ملی بانوان تأثیرگذار ثبت نام کرده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: مهلت ثبت نام در دومین کنگره بانوان تأثیرگذار تا هشتم دی ماه جاری است و این مهلت تمدید نمی‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر افزود: از همه بانوان استان بوشهر که در مسیر پیشرفت و تعالی دستاوردهای فردی و اجتماعی داشته‌اند دعوت می‌کنم که جهت ارائه این دستاوردها در سطح ملی پیش قدم شوند.

وی به تشریح هویت بانوی تأثیرگذار پرداخت و بیان کرد: بانوان تأثیرگذار به زنانی اطلاق می‌شود که در هر گوشه از ایران اسلامی ضمن حفظ روحیه زنانه و نقش آفرینی مؤثر در خانواده و نقش مادری، در عرصه‌های مهم جامعه نقش آفرینی کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر ضمن گرامیداشت وفات حضرت ام البنین و سالروز تکریم همسران و خواهران شهدا، مهم‌ترین بانوان تأثیرگذار انقلاب اسلامی را مادران شهدا معرفی کرد و ابراز داشت: معرفی و انتخاب بانوان تأثیرگذار با هدف اجرای سند تحول دولت مردمی در راستای ترویج زن الگوی سوم انجام می‌شود.

رقیه زنگنه نژاد محورهای دومین کنگره ملی زنان تأثیرگذار را در حوزه‌های علمی، پژوهشی و فناوری، سیاستگذاری و حکمرانی، گفتمان‌سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر و ورزش عنوان کرد و افزود: این کنگره ۱۳ دی ماه جاری همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر در این استان همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با تاکید بر مشارکت بانوان در کنگره ملی بانوان تأثیرگذار گفت: کنگره استانی بانوان تأثیرگذار از هفته زن شروع خواهد شد و تا دهه فجر ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: بانوان موفق و تأثیر گذار بوشهری می‌توانند با مراجعه به سایت در این کنگره اقدام به ثبت نام کنند.