مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: دولت سیزدهم با فعال‌کردن ۱۸۹ طرح با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال، توجه جدی به رفع مشکلات حوزه راه‌های این استان دارد.

” عبدالکریم اخترشناس ” روز دوشنبه در نشست خبری “پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها” در استانداری بوشهر اظهار کرد: این طرح ها در قالب اعتبارات استانی، ملی و از محل سفر دولت سیزدهم به استان بوشهر در حال اجرا است.

وی افزود: یکی از مهمترین این طرح‌ها، مسیر راه روستایی باغان به سرچشمه است که ۱۵ سال به حال خود رها شده بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم این طرح در دستور کار قرار گرفت و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

اخترشناس ادامه داد: راه روستایی ” چریف” ، پیچ های ” جاشک”، محور جم به فیروزآباد در استان فارس و روشنایی مسیر بوشهر به برازجان در بزرگراه خلیج فارس در حال اجرا است و در دهه فجر نیز عملیات اجرایی به سازی گردنه “دیلم به عامری” آغاز می شود.

وی عنوان کرد: همچنین ساخت پل بزرگ ” سیدرضا” در گناوه نیز با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در حال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: برگزاری ۳۶ کارگاه آموزشی در مدارس حاشیه راه‌های استان، آموزش ایمنی عبور و مرور از جاده برای سه هزار دانش‌آموز با ۶ هزار ساعت آموزش و توزیع سه هزار بسته آموزشی و ایمنی بخشی از کارکرد این سازمان از ابتدای سال تاکنون در استان بوشهر بوده است.

اخترشناس بیان کرد: همچنین امسال ۶۸ کارگاه آموزشی به همراه ۶ هزار و ۲۰۰ نفر ساعت آموزش نکالت ایمنی به سه هزار و ۱۰۰ موتورسوار با اهدای رایگان یک هزار و ۵۰۰ کلاه ایمنی و ۴۰۰ بادگیر داری شبرنگ انجام شد.

وی بیان کرد: با برگزاری ۳۵ کارگاه آموزشی برای یک هزار و ۱۰۰ نفر از رانندگان وانت بار و صاحبان ادوات کشاورزی با ۲ هزار و ۲۰۰ نفر ساعت آموزش و توزیع یک هزار ۱۰۰ جلد بروشور ایمنی زمینه آشنای آنها با فضای کار خود به منظور ایمنی بیشتر انجام شد.

اخترشناس با اعلام این که میانگین سرعت ترردد خودروها در جاده ای استان بوشهر ۱۰ کیلومتر بالاتر از شاخص کشور است، گفت: با وجود افزایش ۲۶ درصدی ترددها از ابتدای امسال تاکنون در محورهای موصلاتی روستایی و شهری این استان، شاهد کاهش هشت درصدی فوتی ها هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر بیان کرد: ۵۰ درصد فوتی های استان بوشهر در سال جاری، راکبین موتور سوار هستند.

  • منبع خبر : ایرنا